تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 دی 1394 ساعت 11:33

دستگیری ملوانان آمریکایی به روایت ارتش آمریکا

ارتش آمریکا جزئیات حوادث سه‌شنبه گذشته را که در آن ۱۰ ملوان آمریکایی با ورود به آب‌های خلیج فارس به‌وسیله نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شدند،منتشر کرد.

به‌گزارش آنا به‌نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، در این گزارش که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد، آمده است: «ایران نه ملوان مرد و یک ملوان زن سوار بر دو قایق گشتی نیروی دریایی آمریکا را روز سه‌شنبه هفته گذشته در نزدیکی جزیره فارسی دستگیر ولی کمتر از 16 ساعت بعد آزاد کرد.»

این گزارش می‌افزاید: «هرچند ملوانان آمریکایی هنگام بازداشت، با تفنگ‌های نشانه‌رفته نظامیان ایرانی مواجه شدند، ولی در مدت بازداشت با آن‌ها بدرفتاری نشد. همچنین بررسی قایق‌ها پس از آزادی نشان داد که به جز ناپدید شدن دو سیم‌کارت تلفن‌های ماهواره‌ای، همه سلاح‌ها، مهمات و تجهیزات ارتباطی آن‌ها سر جایش بود.»

در گزارش ارتش آمریکا بدون بیان موضوعی درباره اشتباه ناوبری یا هر علت دیگری، آمده است: «خدمه دو قایق ریوراین از مسیر مقرر خود منحرف شده بودند. این دو قایق گشتی از کویت به بحرین که محل استقرار ناوگان پنجم دریایی آمریکاست، می‌رفتند.»

این گزارش می‌افزاید:‌ «در بازه زمانی خاصی دو قایق متوجه مشکل فنی در موتور دیزلی شدند که باعث توقف برای حل مشکل شد. محل توقف این دو قایق آب‌های سرزمینی ایران بود ولی به‌طور دقیق معلوم نیست که خدمه از موقعیت خود اطلاع داشتند یا خیر. درحالی‌ که قایق‌ها متوقف بودند و خدمه تلاش می‌کردند مشکل را بررسی کنند، قایق‌های ایرانی نزدیک شدند.»

در این گزارش درباره نحوه بازداشت ملوانان آمریکایی آمده است: «ابتدا دو قایق کوچک ایرانی با خدمه مسلح از راه رسیدند. به فاصله کوتاهی بعد از آن‌ها دو قایق دیگر نظامی ایران رسیدند. مجادله لفظی‌ای میان ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها روی داد ولی منجر به تبادل آتش نشد. سپس نظامیان ایران (نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) وارد قایق‌های آمریکایی شدند. با نشانه رفتن تفنگ‌ها، ملوانان آمریکایی و قایق‌ها را به بندرگاه کوچکی در جزیره فارسی بردند و در آنجا ملوانان آمریکایی‌ را دستگیر کردند.»

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

1248 نمایش

نظر دادن