تاریخ انتشار: چهارشنبه, 16 مهر 1393 ساعت 12:12

ثبت نام شهاب حسينی در کتاب گينس! + عکس

شهاب حسيني در «ساکن طبقه وسط» 38 نقش متفاوت را بازي کرده و با اين کار رکوردي را به نام خود به جاي گذاشته که تاکنون کسي موفق به انجام آن نشده است. وي قصد دارد اين رکورد را در کتاب رکوردهاي گينس ثبت کند.

به گزارش آخرین نیوز، بانی فیلم نوشت: در حالي بناست اولين فيلم سينمايي شهاب حسيني در مقام کارگردان با عنوان "ساکن طبقه وسط" از هفته آينده روي پرده برود که شهاب تصميم گرفته نام خود را به واسطه اين فيلم در کتاب رکوردهاي گينس ثبت کند.

ماجرا از اين قرار است که اين بازيگر توانمند سينماي ايران در اين فيلم حدود 38 نقش متفاوت را بازي کرده و با اين کار رکوردي را به نام خود به جاي گذاشته که تاکنون کسي موفق به انجام آن نشده است.

شهاب حسيني در "ساکن طبقه وسط" اول از همه در قالب نويسنده اي فرورفته که بناست کتاب تازه اش را بنويسد اما همذات پنداري او با شخصيتهاي مختلف اين کتاب که از شرقي ترين چهره ها مانند شيخ صنعان، سهروردي، مولانا و سقراط حکيم گرفته تا غربي ترين چهره ها مانند راجر واترز، کرت کوبين و نيوتن را دربرميگيرد باعث شده او يک سري نقش متفاوت و دست اولي که محمدهادي کريمي برايش نوشته را نيز ايفا کند.

او در جايي از فيلم نيز نقش چه گوارا انقلابي معروف لاتين را بازي کرده تا ردپاي شخصيت سياسي هم در کارش باشد. زکريا و مسيح دو پيامبري هستند که شهاب در قالب آنها فرورفته و البته که نقشهاي فرهاد مهراد خواننده ايراني و يک فوتباليست تيم بارسلونا نيز جاي ويژه اي در هنرنمايي شهاب حسيني داشته اند.

شهاب حسيني تصميم گرفته به واسطه ايفاي اين 38 نقش مجزا و متفاوت هم نام خود و هم نام "ساکن طبقه وسط" را در کتاب رکوردهاي گينس ثبت کند.

شهاب حسيني بازيگر اصلي "ساکن طبقه وسط" است و مابقي بازيگران و از جمله چهره هايي چون هنگامه قاضياني، طناز طباطبايي، ساره بيات، کامبيز ديرباز، بهنوش بختياري، بابک حميديان، اميد روحاني، فخرالدين صديق شريف، حسين محب اهري، بهناز جعفري، حسين محجوب، فرهاد اصلاني و ماني کسرائيان نقشهاي مکمل را ايفا کرده اند. محمدهادي کريمي فيلمنامه نويس اين کار نيز نقش واقعي زندگي خويش يعني يک روانکاو را در فيلم بازي کرده است.

به گزارش خبرگزاري ميزان کتاب رکوردهاي جهاني گينس Guinness World Records کتابي مرجع و داراي مجموعه‌اي از رکوردهاي بين‌المللي است؛ اين رکوردها شامل دستاوردهاي انسان و پديده‌هاي طبيعي هستند. اين کتاب رکوردهاي جهاني گينس هر سال با اطلاعات جديد تجديد چاپ مي‌شود، و خود رکورددار پرفروش‌ترين سري کتاب کپي‌رايت جهان است.
شهاب حسيني خود به هنگام آغاز توليد "ساکن طبقه وسط" در يادداشتي درباره آن نوشته بود: «پيشاني شکر بر خاک آستانش مي گذارم که پس از نه سال، نياز اين دل خسته را در بهترين زمان و مکان برآورد. "ساکن طبقه وسط" شرح حيات و پريشاني است،گمگشتگي اين روح سرگشته دريافتن ماوايي امن وآرام. شايد بزرگترين جستجوي هر انسان.اميد که بيانمان قاصر نباشد به مدد الطاف پيدا و پنهان خود او و اميد که ناب ترين تلالو انديشه در راستاي خشنودي‌اش نزديک شويم و اثري برجا گذاريم به يادگار در شأن انسان،که او اشرف مخلوقاتش ناميد و جام وجودش را لبريز کرد و امانتدار از روح خويش.

پروردگارا راهنماييمان کن به حذر از گمراهي. رسيدن به روشنايي خشنودي است،اي بدل کننده بدي ها به خوبي ها - آمين»

شهاب حسینی ساکن طبقه وسط در نقش فرهاد مهراد

3906 نمایش

نظر دادن