تاریخ انتشار: شنبه, 21 بهمن 1391 ساعت 07:29

یک بانک آلمانی شناور ایرانی را توقیف کرد

بانك «دي.وي.بي» بزرگ‌ترين موسسه مالي اعتبارات حمل و نقل آلمان كه با كشتيراني جمهوري اسلامي همكاري‌هايي داشته، در اين همكاري با مشكلاتي روبه‌رو شده است.

به گزارش آخرین نیوز، بانك «دي.وي.بي» بزرگ‌ترين موسسه مالي اعتبارات حمل و نقل آلمان كه با كشتيراني جمهوري اسلامي همكاري‌هايي داشته، در اين همكاري با مشكلاتي روبه‌رو شده است.

به گزارش نشريه اقتصادي «هاندلز بلات» بانك آلماني كه دفتر مركزي‌اش در شهر فرانكفورت قرار دارد براي خريد چهار شناور، وامي در اختيار كشتيراني جمهوري اسلامي قرار داده كه شركت ايراني به خاطر تحريم‌ها قادر به بازپرداخت اقساط آن نيست.

«ولفگانگ دريزه»، رييس بانك «دي.وي.بي» به خبرگزاري رويترز گفته است كه بانك قصد داشت هر چهار شناور را توقف كند، اما سه فروند از آنها وارد ايران شده‌اند اما شناور چهارم در كشور چين توقيف شده است.

«دريزه» ابراز اميدواري كرد كه با فروش شناوري كه در چين توقيف شده، دو سوم از باقيمانده وامي كه به كشتيراني جمهوري اسلامي پرداخت شده، تامين شود.

به نوشته‌ "هاندلز بلات" کل اعتباری که موسسه آلمانی در اختیار کشتیرانی جمهوری اسلامی قرار داده حدود ۲۰ میلیون یورو بوده است. ارزش شناور توقیفی در چین ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار برآورد شده است.

1359 نمایش

نظر دادن