تاریخ انتشار: شنبه, 07 مرداد 1396 ساعت 08:39

نجابت: اصولگرای واقعی نبايد در کابينه روحانی باشد

همانطور که آقاي روحاني شعار اعتدال مي دهند، بايد از افراد معتدل هم در کابينه استفاده کنند.

حسين نجابت، نمايندۀ استان تهران در دوره‌هاي هفتم، هشتم و نهم مجلس در گفتگو با آريا در خصوص ضرورت تغييرات در کابينه دوازدهم، گفت: در خصوص نيروهاي جوان، قطعا تعدادي از وزراي فعلي که سن بالا و کارايي پايين دارند، جايگزين خواهند شد. البته جوان به معناي 30-40 سال سن نيست و بعيد مي دانم، اما منظور نيروهاي جوانتر است که منصوب خواهند شد. شک دارم اصولگرايان به دليل يک سري فشارها و عدم تعامل در کابينه حضور داشته باشند. ممکن است آقاي رحماني فضلي در سر کارش بماند، به عنوان يک اصولگرا که حالا اينکه اصولگرا هست يا نيست را ما نمي دانيم. بعيد مي دانم نيرويي از اصولگرايان شناخته شده در کابينه دوازدهم حضور داشته باشد. آقاي روحاني هم بارها گفتند که کساني بايد در کابينه حضور پيدا کنند که با رئيس جمهور هماهنگ باشند. شايد درست هم همين باشد که نيروهايي انتخاب شوند که همراه و هم قدم با رئيس جمهور باشند.

وي در ادامه افزود: اگر دولت بخواهد کارآمد باشد، بايد از افراد تندرو اصلاح طلب، که تمام هم و غمشان امور جزئي و روزمره است که احيانا راي آور هستند؛ مثل حوزه هنر، فرهنگ و ...، پرهيز کند. در کابينه بايد اصلاح طلباني ورود کنند که اولا کلان نگرند، ثانيا دنبال امور جزئي سياسي و دعواهاي اين چنيني نيستند. اگر اين امر اتفاق بيفتد، قدمي مهمي برداشته شده است. همانطور که آقاي روحاني شعار اعتدال مي دهند، بايد از همين افراد معتدل هم در کابينه استفاده کنند. آقاي روحاني اصلاح طلباني را در کابينه دوزادهم جايگزين کنند که منطقي، معتدل و از همه مهمتر ولايت پذير باشند، که اينچنين افراد در ميان اصولگرايان هم هستند. ضمن اينکه هيچ اصولگراي واقعي انتظار ندارد که در کابينه آقاي روحاني باشد.

نجابت در خصوص تعامل ميان قوا در دولت دوازدهم، نيز گفت: از نظر کلي و اينکه آيا مي شود که حتما بايد اين تعامل بوجود بيايد و بايد بتوانيم. در هر حال سه شخصيت سياسي مهم کشور در سه قوه هستند و اينها نه تازه کارند و واقعيت هاي جامعه و اجتماع را مي شناسند، پس بايد بتوانند با هم همکاري و تعامل داشته باشند. اما اين ارتباط دارد به اينکه چقدر ما شرح صدري که ادعا مي کنيم را در عمل به آن پايبند باشيم. تا به حال خيلي تصوير خوبي در اين زمينه نديديم. بسيار شعار آزادي و نقد و انتقاد مي دهيم که چيز خوبي است، اما نقدپذيري بسيار پايين است. بايد نقدپذيري و شرح صدر بيشتري هر سه قوا، علي الخصوص قوه مجريه داشته باشد، چون دولت است که بيشتر زير تيغ انتقادات است. بايد بگويم از اين دولت شرح صدر کمتري را نسبت همه دولت هاي قبل ديده ايم. ما در کميسيون برجام اين روزهاي توافق هسته اي را هم مي ديديم و هم گوشزد مي کرديم. ما در آن زمان نقد که مي کرديم کسي نمي پذيرفت و با بي انصافي برخورد مي شد.

712 نمایش

نظر دادن