تاریخ انتشار: شنبه, 07 مرداد 1396 ساعت 06:54

کیم جونگ اون: سراسر خاک آمریکا در تیررس است

کیم جونگ اون بعد از آزمایش موشکی جدید کره شمالی اعلام کرد سراسر خاک آمریکا تیرس حملات موشکی این کشور است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از کیم جونگ اون رهبر این کشور اعلام کرد آزمایش موشکی جدید کره شمالی نشان داد سراسر خاک آمریکا در تیررس حملات موشکی کره شمالی است.

وی افزود: برنامه تسلیحاتی کره شمالی یک دارایی ارزشمند است که نمی توان آن را کنار گذاشت.

شب گذشته خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد پیونگ یانگ آزمایش موشک قاره پیمای هواسونگ 14 را با موفقیت انجام داده است.

موشک بالستیک قاره پیما کره شمالی 47 دقیقه و 12 ثانیه به مسافت خود ادامه داد و به ارتفاع پروازی حداکثری سه هزار و 724 کیلومتر و 900 متر رسید.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد این موشک مسافتی 998 کیلومتری را طی کرد و کلاهک آن قادر است به طور همزمان چند هدف را مورد اصابت قرار دهد.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی گفت: آزمایش موشکی کره شمالی کاملا نشان می دهد تهدید علیه کشور ما جدی و واقعی است ؛ آمریکا ، کره جنوبی ، چین و روسیه باید فشار بر کره شمالی را در واکنش به آزمایش های موشکی این کشور افزایش دهد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد موشک جدیدی که کره شمالی آزمایش کرد از منطقه « موپیونگ نی یک » شلیک شد و پس از طی مسافتی حدود 1000 کیلومتر در دریای ژاپن فرود آمد.

سونگ یانگ مو Song Young-moo وزیر دفاع کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد این کشور اقداماتی مستقل را برای جلوگیری از تهدید هسته ای کره شمالی آماده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول ، سونگ در کنفرانسی خبری در سئول افزود :« ما علاوه بر تلاش های مشترک برای جلوگیری از گسترش تهدید هسته ای کره شمالی ، اقداماتی مستقل را نیز برای جلوگیری هرچه سریعتر از آن آماده خواهیم کرد.»

کارشناسان می گویند دومین موشک بالستیک قاره پیما کره شمالی که جمعه شب آزمایش شد قادر است لس آنجلس و دیگر شهرهای آمریکا را هدف قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد «آمریکا آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم و ادعای پیونگ یانگ را مبنی بر این که این آزمایشها و این تسلیحات سبب تضمین امنیت آن می شوند رد می کند. در واقعیت چنین اقداماتی تاثیراتی معکوس دارند.»

منبع: خبرگزاری صداوسیما

656 نمایش

نظر دادن