تاریخ انتشار: پنج شنبه, 02 دی 1395 ساعت 11:00

ترامپ نویسنده کتاب "مرگ از طریق چین" را به عنوان مشاور تجاری خود معرفی کرد

تیم انتقال قدرت دونالد ترامپ اعلام کرد وی "پیتر ناوارو" را به عنوان مشاور تجاری کاخ‌سفید انتخاب کرده است.

به گزارش رویترز، روز چهارشنبه، تیم انتقال قدرت دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – اعلام کرد وی "پیتر ناوارو" – اقتصاددانی که پیشتر پیشنهاد اتخاذ سیاست‌های سخت‌گیرانه درباره تجارت با چین را بیان کرده بود – را به عنوان رئیس شورای تجارت ملی کاخ‌سفید منصوب کرده است.

ناوارو نویسنده کتاب‌هایی است که در آن‌ها چین را تهدیدی برای اقتصاد آمریکا به تصویر کشیده است و پکن را خواستار رسیدن به قدرت برتر اقتصادی و نظامی در آسیا دانسته است.

تیم انتقال قدرت ترامپ از ناوارو تمجید کرد و وی را "اقتصاددانی روشنگر" خواند که می‌تواند "سیاست‌های تجاری را به گونه‌ای معرفی کند که کسری آمریکا در بخش تجارت کاهش یابد، رشد اقتصادی روندی سریع‌تر را تجربه کند و از خروج مشاغل از خاک آمریکا جلوگیری شود."

ناواروی 67 ساله، استاد دانشگاه "کالیفرنیا ارواین" است و در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مشاور ترامپ بوده است. وی نگارنده کتاب‌‎هایی از جمله "مرگ از طریق چین: چگونه آمریکا پایه سازندگی خود را از دست داد" بوده است.

ناوارو معتقد است آمریکا در جنگ تجاری با چین در حال شکست خوردن است. علاوه بر آن، وی درباره مسائل زیست‌محیطی مربوط به واردات کالا از چین و سرقت از مالکیت معنوی آمریکا ابراز نگرانی کرده است.

منبع:  باشگاه خبرنگاران

1127 نمایش

نظر دادن