تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 آذر 1395 ساعت 12:15

کشف محل اختفای «ابوبکر البغدادی» در البعاج موصل!

ارتش عراق در ادامه عملیات آزادسازی موصل، به اطلاعات و منابع تسلیحاتی جدیدی از داعش دست یافت.

نیروهای ارتش عراق در ادامه عملیات آزادسازی موصل، به اطلاعات جدید و قابل توجهی از تروریست های داعش دست یافتند. 

*یافتن مکان اختفای تروریستی به نام «ابوبکر بغدادی» 

اعلام الحربی در گزارشی نوشت: نیروهای عراقی اعلام کردند که اطلاعات کافی درخصوص محل پنهان شدن یک تروریست داعشی به‎نام «ابوبکر البغدادی» در اختیار دارند.

این منابع عراقی افزودند؛ مکان اختفای البغدادی در مکانی زیر زمین و در شهر «البعاج» از توابع غرب موصل بوده و اطلاعات مربوط به پناهگاه مذکور نیز از 10 سال قبل موجود است.

کشف مکان اختفای  «ابوبکر البغدادی» در البعاج موصل/ ضبط خمپاره انداز و کاتیوشای داعش+تصاویر


اما منابع اطلاعاتی عراق افزودند که شخص یاد شده با نام البغدادی شکل خود را تغییر داده است؛ به طوری که شخص مذکور ریش خود را تراشیده و برخی ویژگی‌هایش نیز در اثر عمل جراحی تغییر کرده به گونه‎ای که شناسایی این تروریست به‎طور کامل امکان پذیر نیست. 

*خوشامد اهالی شهر البعاج به نیروهای عراق

اهالی شهر البعاج ضمن استقبال از نیروهای ارتش عراق، خوش‎آمد گرمی به آنان گفتند. لازم به ذکر است که پاکسازی مساحت وسیعی از این شهر به پایان رسیده و 2330جسد مربوط به تروریست‌های داعش هم در آنجا یافت شده است. 

کشف مکان اختفای  «ابوبکر البغدادی» در البعاج موصل/ ضبط خمپاره انداز و کاتیوشای داعش+تصاویر
 

فرماندهی نیروهای عراقی تصریح کرد: احاطه و تسلط بر مخازن و سخت افزارهای مکانی زیادی به اتمام رسیده و مورد مشهود این است که جنگ موصل شبیه نبردهای الرمادی و فلوجه نیست، زیرا تروریست‌های داعش در موصل مقاومت نمی‎کنند و همواره در حال فرار هستند.

*اسکان خانوارهای آواره از سوی نخست وزیری عراق 

کشف محل اختفای تروریستی به‎نام «ابوبکر البغدادی»در البعاج موصل!/ ضبط خمپاره‎انداز و کاتیوشای داعش+تصاویر

وزارت دفاع عراق اعلام کرد؛ با هدف انتقال خانواده‌های آوارگان از مناطق تحت نفوذ گروه تروریستی داعش، مسئول ذخیره و انتقال یگان شانزدهم پیاده فرماندهی عملیات نظامی آزادسازی موصل (قادمون یا نینوی)، از انتقال و تخلیه خانواده‌های آوارگان به چادرهای امدادی مخصوص خبر داد. گفتنی است که این چادرها از سوی نخست وزیری عراق برپا شده است.

*کشف و ضبط خمپاره انداز 120 میلی متری و موشک های کاتیوشا داعش در  «الشلالات» 

به نقل از وزارت دفاع عراق، مدیریت اطلاعات نظامی در هماهنگی با اطلاعات یگان شانزدهم ارتش عراق، از کشف یک پایگاه نظامی تروریست‎های داعش در منطقه «الشلالات» خبر داد. 

کشف مکان اختفای  «ابوبکر البغدادی» در البعاج موصل/ ضبط خمپاره انداز و کاتیوشای داعش+تصاویر

نیروهای یگان شانزدهم در این پایگاه تعدادی خمپاره انداز 120 میلی متری و موشک کاتیوشا را که علیه بخش های امنیتی عراق مورد استفاده قرار می‎گرفته، ضبط کردند.

به علاوه تعدادی لباس نظامی و CD مربوط به گروه‎های تروریستی داعش نیز در نزدیکی دانشکده پلیس منطقه الشلالات کشف شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1397 نمایش

نظر دادن