تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 آذر 1395 ساعت 09:15

مدیرعامل "اکسون موبیل" وزیر خارجه دولت ترامپ شد

سرانجام پس از بررسی شرایط افراد مختلف برای تصدی پست وزارت خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، این پست به «رکس تیلرسون» سپرده شد.

به گزارش مهر، نیویورک تایمز به نقل از یکی از اعضای تیم انتقالی دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا اعلام کرد که شخص ترامپ تیلرسون را به عنوان وزیر امور خارجه جدید آمریکا انتخاب کرده است.

انتخاب تیلرسون در حالی انجام گرفته که به دلیل ارتباط وی با روسیه، انتقادهای زیادی از ترامپ شده و برخی از چهره های نام آشنای کنگره ایالات متحده در این رابطه ابراز نگرانی کرده بودند.

تیلرسون از سال ۲۰۰۶ تاکنون مدیر اجرایی اکسون موبیل بوده و انتظار می‌رود سال آینده بازنشسته شود. شرکت اکسون موبیل در بیش از ۵۰ کشور جهان فعالیت کرده و در شش قاره جهان به اکتشاف نفت و گاز می پردازد. تیلرسون از سال ۲۰۰۶ رئیس و مدیر عامل این شرکت بوده و سال ۲۰۱۷ بازنشسته می شود.

در سال ۲۰۱۱، اکسون موبیل با شرکت روسنفت (Rosneft) بزرگترین شرکت نفتی دولتی روسیه قراردادی برای همکاری در کشف و استخراج نفت امضاء کرد. این دو شرکت از آن زمان تاکنون در ۱۰ پروژه روسیه با یکدیگر مشارکت می کنند. «ولادیمیر پوتین» در سال ۲۰۱۳ مدال دوستی روسیه را به تیلرسون تقدیم کرد.

شرکت نفتی اکسون موبیل در سال ۲۰۱۱ و در دوران مدیرعاملی تیلرسون یک قرارداد نفتی مهم با مسکو امضاء کرد. پوتین در آن زمان گفت ارزش این توافق می‌تواند بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار باشد.

1012 نمایش

نظر دادن