تاریخ انتشار: پنج شنبه, 18 آذر 1395 ساعت 11:30

اسد: ایستادگی ما در کنار تهران علت دشمنی عربستان است

رئیس جمهور سوریه گفت: آزادی حلب روند نبرد را به طور کامل در سوریه تغییر خواهد داد و آزادسازی این شهر به معنای شکست طرح منطقه ای و غربی است.

به گزارش آخرین نیوز از خبرگزاری صدا و سیما، بشار اسد در مصاحبه با روزنامه الوطن گفت: تصمیم آزادسازی تمام سوریه گرفته شده است و حلب نیز بخشی از این تصمیم است.

رئیس جمهور سوریه گفت: با آزادسازی کامل حلب دیگر برگه های واقعی در دست غربی ها و تروریست ها باقی نمی ماند.

وی با انتقاد از نقش ترکیه در سوریه گفت: ترکیه تمام وزن خود را در حلب گذاشت و اردوغان کاملاً در حلب سرمایه گذاری کرد، بعد از شکست هایی که در نبردهای دمشق و حمص متحمل شدند حلب آخرین امید آنها بود.

اسد تصریح کرد: همه مخالفان مزدور نیستند و ما آماده ایم با تمامی مخالفانی که از تروریسم حمایت نمی کنند و با کشورهای بیگانه مرتبط نیستند گفتگو کنیم.

رئیس جمهور سوریه گفت: آزادی حلب روند نبرد را به طور کامل در سوریه تغییر خواهد داد و آزاد سازی این شهر به معنای شکست طرح منطقه ای و غربی است.

وی گفت: در طول تاریخ روابط ما با روسیه، مسکو تلاش نکرده است که تصمیمی را به ما تحمیل کند و سیاست های این کشور همیشه مبتنی بر احترام بوده است.

رئیس جمهور سوریه گفت: باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا ترامپ قادر است تمام نیروها، جناح ها و نهادها را در جهت مبارزه با داعش جمع کند.

اسد گفت: آشتی راه حل واقعی و عملی بحران سوریه است البته این طرح نکات مثبت و منفی دارد.

وی افزود: معتقد نیستم که ملت سوریه قبول کند که شرکت هایی از کشورهای متخاصم برای بازسازی به سوریه بیایند.

1383 نمایش

نظر دادن