تاریخ انتشار: پنج شنبه, 11 آذر 1395 ساعت 11:15

محمود عباس: مخالف بهار عربی هستم/ کشور یهود را به رسمیت نمی‌شناسیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: جنبش فتح که هرگز از اصول و تصمیمات مستقل خود دست نکشیده و نخواهد کشید، مسیر مطمئن خود را به سمت تحقق رویای ملت فلسطین که شامل آزادی و تشکیل کشور مستقل می‌شود، پیش می‌برد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سخنرانی در هفتمین کنگره جنبش فتح در رام الله گفت: کسانی که در مورد اصول فلسطین سوال می‌کنند یا آن را نخوانده‌اند یا از آن چشم‌پوشی می‌کنند.

وی افزود: اصول همان چیزهایی است که رهبری ملت فلسطین در سال ۱۹۸۸ آن را اعلام کرد و تا زمانی که محقق شود به این شکل باقی خواهد ماند.

عباس درمورد توافق اسلو گفت: ما از چیزی خجالت نمی‌کشیم زیرا تمام چیزی که ما در جریان اسلو انجام دادیم این است که زمینه را برای بازگشت رهبری به خاک میهن فراهم کرده‌ایم. تحقق نیافتن هیچ‌گونه پیشرفتی بعد از توافق اسلو گناه ما نیست.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: دستیابی به استقلال با اتخاذ گام‌های مرتبط با آن صورت می‌گیرد و این چیزی است که ما آن را انجام می‌دهیم.

وی رژیم صهیونیستی را به نقض طرح صلح عربی مصوب سال ۲۰۰۲ میلادی و شانه خالی کردن از مرحله چهارم توافق آزادی‌سازی اسیران متهم کرد.

این توافق مبنی است بر آزادسازی اسیرانی که قبل از اسلو  توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

عباس بر عدم به رسمیت شناختن کشور یهود تاکید کرد و گفت: به رسمیت شناختن کشور یهود در صورتی که کشور فلسطین را به رسمیت نشناسد تا ابد ادامه نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: طرح فلسطین برای ملحق شدن به سازمان ملل در ابتدا شکست خورد اما تلاش‌های بسیاری برای دستیابی به آرای ۱۳۸ کشور به نفع قطعنامه عضویت فلسطین به عنوان کشور ناظر" که بیشترین تاثیر را از دیگر کشورهای عضو دارد" صورت گرفت.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که فلسطین برای دستیابی به عضویت کامل در شورای امنیت پافشاری خواهد کرد.

عباس گفت: فلسطین هویتی عمیق عربی و جهانی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که تمامی مشکلات داخلی منطقه عربی با گفت‌وگو حل شود.

او اعلام کرد، مخالف بهار عربی است و آنچه که رخ داده نه بهار است و نه عربی بلکه یک سایکس پیکو جدید است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز امیدواری کرد که اختلافات پایان یابد و هیچ کشوری بدون غزه تشکیل نمی‌شود.

وی افزود: ما از کشورهای عربی که به نظارت از صلح می‌پردازند از جمله مصر و قطر تشکر می‌کنیم.

عباس ادامه داد: صلح باید بر اساس برگزاری انتخابات برقرار شود و هیچ مانعی برای چنینی انتخاباتی با تشکیل دولت وحدت ملی نیست.

وی گفت: دو کشور هیچ وقت حمایت مالی خود را از ما دریغ نکردند که عربستان و الجزایر هستند.

اما عباس در این سخنرانی دو ساعته همانطور که قبلا وعده داده بود نگفت که چه کسی عرفات را کشته است و همچنین هیچ تعهدی درباره نقض همکاری امنیتی با اسرائیل نداد.

1029 نمایش

نظر دادن