تاریخ انتشار: شنبه, 06 آذر 1395 ساعت 15:45

هاشمی رفسنجانی: از مسئولان مربوطه انتظار بررسی حادثه تصادف دو قطار را داریم

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر بررسی حادثه تصادف دو قطار از سوی مسئولان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، در  جلسه  امروز (شنبه) مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی  بررسی عملکرد اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و فرمانده ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و وزیر امور اقتصادی و دارایی و دبیر این ستاد پیگیری شد و اعضای مجمع سؤالات و پیشنهادهای خود را در خصوص گزارش جلسه قبل  جهانگیری از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مطرح کردند که به سؤالات مطروحه پاسخ داده شد.

در ابتدای جلسه،  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در سخنانی، با ابراز تأسف از رحلت  آیت‌الله موسوی اردبیلی و تسلیت مجدد این ضایعه به مردم، حوزه‌های علمیه و اعضای مجمع، گفت: ایشان از دوران انقلاب تا پایان عمر شریفشان، منشاء خیر و خدمات فراوان برای کشور و انقلاب بود.

وی راهپیمایی میلیونی مسلمانان از سراسر جهان به ویژه زائران ایرانی به مناسبت اربعین حسینی را شگفت‌آور و در کل جهان در خور تحسین دانست و گفت: عظمت این حضور برای دنیا، معنی‌دار و برای جهان اسلام وحدت‌بخش و الهام آفرین است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز تأسف شدید از جنایت اخیر گروهک تروریستی داعش در منطقه حلّه عراق که منجر به شهادت و مصدومیت جمع زیادی از زائران محترم کربلا و نجف به ویژه زائران ایرانی شد، گفت: هر چند به برکت حضور هوشمندانه و مقتدرانه نیروهای امنیتی، در داخل امنیت خوبی برخوردار است، ولی گروهک داعش که ضربات کاری و هولناکی را در مناطق سوریه و عراق متحمّل شده و به خطر جدّی افتاده‌اند، متأسفانه دست به اقدامات مذبوحانه زده و زائران بی‌دفاع عتبات را به شهادت می‌رساند که باید برای امنیت بیشتر زائران در خارج از مرزها نیز اقدامات مؤثرتری انجام شود.

هاشمی رفسنجانی، با اشاره به حادثه‌ تأسف‌بار تصادف دو قطار در مسیر سمنان و دامغان که منجر به کشته و مجروح شدن جمعی از هموطنان شد، با تسلیت این اتفاق به خانواده‌های عزادار، مخصوصاً مردم استان آذربایجان شرقی و به ویژه شهر تبریز، گفت: متأسفیم که چنین حادثه‌ای رخ داد و این انتظار از مسؤولان مربوطه می‌رود که در خصوص علل آن، بررسی‌های لازم را انجام دهند و ضمن برخورد قاطع با مسببین احتمالی، نسبت به رسیدگی به امور مجروحان و تسلّای خاطر بازماندگان سریعتر عمل نمایند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با گرامیداشت هفته بسیج، به تاریخچه تأسیس بسیج مستضعفین توسط امام(ره) اشاره کرد و گفت: ایشان با درایت، آینده‌اندیشی و پیش‌بینی‌های لازمی که داشتند و با توجه به اینکه مطمئن بودند انقلاب به دلیل ماهیت ظلم‌ستیزی خود، در آینده دچار موانع و مشکلات تحمیلی داخلی و خارجی خواهد شد، به فکر تأسیس نیروی مردمی بسیج بیست میلیونی افتادند.

 هاشمی رفسنجانی، افزود: انقلاب اسلامی ایران با حضور پرشور مردم و بدون حمایت‌های خارجی پیروز شد و با حضور و مشارکت مردم تداوم یافت و کشوری که از چنگال استعمار و استثمار به دست مردم آزاد شده بود، قطعاً برای ادامه هم به حضور مردم نیاز داشت و خواهد داشت.

وی افزود: طبیعی بود که این انقلاب مردمی موجب وحشت دیکتاتوری به نام صدام در عراق و دشمنان جهانی شد، لذا بسیج مردم برای مقابله با این حجم وسیع تهاجمات از ابداعات امام راحل بود، که آثار ارزشمندی در تاریخ برجای گذاشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حماسه آفرینی بسیج در 8 سال دفاع مقدس را بی‌نظیر خواند و گفت: این حماسه آفرینی هیچ وقت از حافظه تاریخی مردم فراموش نخواهد شد، زیرا در این دوران توانستیم به مدد جانفشانی نیروهای مسلح و بسیج مردمی، جنگ را به خوبی اداره و پس از جنگ نیز حقانیت خود را در عرصه سیاسی به دنیا اثبات کنیم.

 هاشمی رفسنجانی، سرنوشت شوم و نکبت بار صدام، منافقین، ارتجاع منطقه و حتی نیروهای اشغالگر را عبرت‌آموز برای تاریخ دانست و گفت: در حالی که خداوند به ملت ایران نصرت داد، ولی اکنون نیروهای آمریکایی در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و بقیه مناطق با چه مشکلاتی مواجهه‌اند، سرنوشت صدام و منافقین کوردل چه شد!؟

وی تأکید کرد: اگر همچنان به مردم و اراده آنان تکیه داشته باشیم، خداوند نیز ما را کمک خواهد کرد و انقلاب آسیب نخواهد دید.

در ادامه جلسه، ابتدا چهارده نفر از اعضای مجمع دیدگاه‌ها، نظرات و سؤالات و شبهات خود را به مدت هفتاد دقیقه در خصوص گزارش جلسه قبل دکتر جهانگیری، رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی و همکاران ایشان در خصوص عملکرد اجرایی این ستاد مطرح کردند.

سپس  طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی،  دژپسند دبیر ستاد و  قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی و همچنین برای جمع بندی، معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی، ضمن تشکر و قدردانی از اهتمام اعضای محترم مجمع به اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و توجه جدی به نظرات و دیدگاه‌های مؤثر اعضا، به سؤالات و شبهات مطروحه پاسخ دادند که مورد تشکر و تقدیر رئیس و اعضای مجمع قرار گرفت.

801 نمایش

نظر دادن