تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 آبان 1395 ساعت 08:29

ترامپ: اف‌بی‌آی 'رگه طلای' ای‌میل‌های کلینتون را پیدا کرده است

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید به اعتقاد او اف‌بی‌آی "رگه‌طلای" ای‌میل‌های هیلاری کلینتون را پیدا کرده است.

همزمان یک رسانه آمریکایی گزارش می دهد که جیمز کومی مدیر اف بی آی اخیرا با انتشار گزارشی که روسیه را به هک ایمیلی های حزب دمکرات گره می زد مخالفت کرده بود. این درحالی است که آقای کومی با انتشار خبر تحقیقات تازه در مورد ای میل های خانم کلینتون با اتهام جناحی گری روبرو شده است.

ترامپ که در همایشی انتخاباتی در ایالت میشیگان سخنرانی می‌کرد اظهار امیدواری کرد که سی و سه هزار ای‌میل مفقود شده هیلاری کلینتون بازیابی شوند.

اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا تحقیقات تازه‌ای را درباره استفاده هیلاری کلینتون از سرور شخصی‌اش در دوران تصدی وزارت خارجه آغاز کرده است.

جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی جمعه گذشته در نامه‌ای به چندین نفر از روسای کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا خبر داد که اف‌بی‌آی در تحقیق درباره پرونده‌ای که به این موضوع ربط نداشته، از وجود ای‌میل‌های تازه‌ای مطلع شده است.

کومی گفت بود که اف‌بی‌آی باید روشن کند آیا این ای‌میل‌ها حاوی اطلاعات محرمانه‌ای بوده‌اند یا خیر.

اقدام کومی در کمتر از دو هفته مانده به روز رای‌گیری سبب اعتراضات بسیاری شد، رهبر دمکرات‌ها در سنای آمریکای علنی کردن تحقیقات را نقض قانون خواند و برخی دیگر نیز جیمز کومی را متهم کردند که برای اولین بار بی‌طرفی اف‌بی‌آی در انتخابات را نقض کرده و اقدامی سیاسی انجام داده است.

بر اساس گزارش‌ها اف‌بی‌آی برای بررسی ای‌میل‌های هما عابدین، دستیار ارشد هیلاری کلینتون حکم قانونی گرفته است.

621 نمایش

نظر دادن