تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 آبان 1395 ساعت 07:31

"شهردار زن" شهر کردنشین دیار بکر بازداشت شد

مقام های امنیتی ترکیه اعلام کردند که خانم گولتن کیشاناک شهردار دیاربکر بزرگترین شهر جنوب شرق ترکیه که اکثریت ساکنان آن را کردها تشکیل می دهند، روز سه شنبه درارتباط با فعالیت های تروریستی بازداشت شد.

فرانس پرس بامداد چهارشنبه گزارش کرد که دهها پلیس مسلح با سلاح و سپرهای امنیتی و خودروهای آب پاش ساختمان شهرداری را محاصره کردند.

براساس این گزارش کیشاناک عضو حزب دمکراتیک خلق ها که اولین شهردار زن دیار بکر است هنگام بازگشت از آنکارا در فرودگاه بازداشت و همکارش خانم فیرات آنلی عضو شورای شهر هم در منزلش دستگیر شد.

بر اساس بیانیه دادستانی دیار بکر، کیشاناک و آنلی متهم به حمایت معنوی و مادی از حزب کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) هستند.

این دو زن مشترکا اداره امور دیاربکر را به عهده داشته اند که شاهد درگیری میان نیروهای امنیتی ترکیه و اعضای حزب کارگران کردستان این کشور است.

دولت آنکارا حزب دمکراتیک خلق ها را که با 59 کرسی، سومین حزب در پارلمان ترکیه است به همکاری و همدستی با پ.ک.ک متهم کرده و پیشتر نیز 24 شهرداری که با آرای هواداران این حزب در مناطق کردنشین ترکیه انتخاب شده بودند، برکنار و شمار زیادی از این افراد را دستگیر کرده است.

دولت افراد نزدیک به حزب حاکم عدالت و توسعه را جایگزین شهرداران برکنار شده کرد.

حزب دمکراتیک خلق ها از طریق شبکه اجتماعی توییتر از اعضا و طرفداران خود خواسته  است که روز چهارشنبه با تجمع در دیاربکر خواستار آزادی فوری کشیاناک و آنلی شوند.

فرانس پرس همچنین گزارش کرد که به دنبال بازداشت خانم کیشاناک دست کم دویست نفر سه شنبه شب در نزدیکی شهرداری دیار بکر تجمع کرده بودند.

منبع: العالم

793 نمایش

نظر دادن