تاریخ انتشار: سه شنبه, 13 مهر 1395 ساعت 11:48

تایید تخلف ۱۲ هزار میلیارد تومانی دولت احمدی‌نژاد

رییس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی با انتقاد از بی‌توجهی برخی نمایندگان به گزارش‌های ماهانه دیوان محاسبات، از تایید تخلف ۴۸ هزار میلیارد تومانی دولت دهم و همچنین تخلف ۱۲ هزار میلیارد تومانی شخص احمدی‌نژاد خبر داد.

محمود صادقی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس درباره تخلف ۴۸ هزار میلیارد تومانی دولت دهم و تخلف ۱۲ هزار میلیارد تومانی شخص احمدی‌نژاد بنابر اعلام رییس دیوان محاسبات مجلس گفت: دادستان دیوان محاسبات در جمع اعضای فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی این مسئله را عنوان کرد و پس از آن، شخصاً موضوع را پیگیری کردم که بار دیگر این مسئله را تایید کرد.

مجلس اسناد تخلف ۴۸ هزار میلیارد تومانی احمدی‌نژاد را از دیوان محاسبات بخواهد

او با بیان این‌که اسناد این تخلف‌ها در اختیار دیوان محاسبات مجلس است، تصریح کرد: مجلس باید اسناد این تخلف‌های هنگفت را از دیوان محاسبات و رییس این دیوان درخواست کند.

نمایندگان به گزارش دیوان محاسبات توجه نمی‌کنند

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم در واکشن به ادعای یکی از نمایندگان اصولگرا که بروز چنین تخلفی را باتوجه به عدم وجود اسناد آن در گزارش‌های ماهانه دیوان محاسبات به نمایندگان، ناممکن دانسته بود، گفت: متاسفانه نمایندگان مجلس به گزارش‌های دیوان محاسبات توجه نمی‌کنند و در بسیاری از موارد این گزارش در کازیوی نمایندگان قرار می‌گیرد، اما کسی آن را مطالعه نمی‌کند و احتمال دارد، این مسئله نیز به این دلیل باشد.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در مجلس دهم خاطرنشان کرد: اطلاع دقیقی درباره این‌که این گزارش به نمایندگان ارائه شده یا خیر، ندارم اما بنابر روال کاری در بازه زمانی سال‌های ۹۰ و ۹۱ باید در گزارش ماهانه دیوان این مسئله مورد اشاره قرار گرفته باشد.

مجلس نهم برای تخلف بورسیه‌ها که توسط دیوان محاسبات کشف شد، چه کرد؟

او گفت: با این حال، در موارد دیگری نیز شاهد بی‌توجهی نمایندگان به گزارش‌های دیوان محاسبات بوده‌ایم؛ به‌عنوان نمونه در بحث بورسیه‌ها، تخلفی که توسط دادستان دیوان محاسبات کشف شد و گزارش آن نیز در اختیار نمایندگان قرار گرفت، به کجا رسید؟

صادقی در پایان تصریح کرد: سوال اینجاست که برای نمونه این دوستان درمورد تخلف‌های پرونده بورسیه‌ها چه کار کرده‌اند که امروز ادعا می‌کنند درصورت اثبات تخلف احمدی‌نژاد باید رییس دیوان را محاکمه کرد.

800 نمایش

نظر دادن