تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 شهریور 1395 ساعت 13:30

ایران می‌خواهد در بحرین ولایت فقیه راه بیندازد!

رئیس کمیسیون امور خارجه، دفاع و امنیت ملی مجلس نمایندگان بحرین در اظهاراتی ادعا کرد ایران با تلاش‌های خود دنبال تغییر نظام بحرین و جایگزین کردن نظام مورد نطر خود به جای آن است.

به گزارش آنا، جمال ابوحسن رئیس کمیسیون امور خارجه، دفاع و امنیت ملی مجلس نمایندگان بحرین در گفت‌و‌گو با روزنامه الیوم ‌چاپ عربستان در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شد ایران در تلاش است تا نظام سیاسی بحرین را ساقط و آن را به نظام ولایت فقیه تبدیل کند.
وی افزود: «مداخله آشکار ایران در امور داخلی بحرین به مرحله تحریکات رسانه‌ای از سوی مقام‌های رسمی ایرانی رسیده است. موضوعی که از قدیم بوده و همچنان ادامه دارد.»
ابوحسن در واکنش به اظهارات حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه علی لاریجانی و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی که خواستار عدم محاکمه شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین شده بود، مدعی شد: «هدف اظهارات تحریک‌آمیز عبداللهیان آشکار و آن در واقع تغییر و ساقط کردن نظام سیاسی بحرین و تبدیل آن به نظام ولایت فقیهی است که از تهران دستور می‌گیرد. تاکید می‌کنم که هیچ کس مافوق قانون نیست، ایران هر طور می‌خواهد عیسی قاسم را به حساب بیاورد وی اکنون مقیم بحرین است و مانند هر مقیم دیگری با او برخورد خواهد شد.»
وی افزود: «محاکمه عیسی قاسم مانند محاکمه هر متهم دیگری قواعد و اصول قضایی خاص خود را دارد و او باید از همه این مراحل بگذرد.»
وزارت کشور بحرین 20 ژوئن (31 خرداد) در بیانیه‌ای با استناد به بند ج ماده 10 قانون تابعیت بحرین، سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را اعلام کرد. در این بیانیه موارد اتهامی همچون خروج از وظایف شهروندی و همزیستی مسالمت‌آمیز، تعمیق مفاهیم طائفه‌گری، مخالفت با قانون اساسی و نهادهای دولتی و ایجاد تفرقه در جامعه علیه شیخ عیسی قاسم مطرح شده است.
این اقدام نظام آل‌خلیفه با محکومیت از سوی ایران و برخی کشورهای اسلامی مواجه شده است.

781 نمایش

نظر دادن