تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 شهریور 1395 ساعت 08:51

روزنامه کیهان به هاشمی رفسنجانی: چرا دشمنان را دعوت به حمله نظامی به ایران می‌کنید؟

روزنامه کیهان نوشت:

دفتر آقای هاشمی رفسنجانی با صدور بیانیه‌ای به انتقادهای صورت گرفته درباره اظهارات اخیر ایشان اعتراض کرده و مدعی شده است که منتقدان، اظهارات وی در «اجلاس 30 مرداد مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور» را تحریف کرده‌اند!

بیانیه دفتر آقای هاشمی به چند جمله بریده و تقطیع شده از یادداشت روز کیهان یکشنبه 95/6/14 با عنوان «برای داعش کارت دعوت نفرستید» استناد کرده و یادداشت مزبور «با هدف تخریب شخصیت هاشمی» معرفی شده است!

کیهان اگرچه انتقاد خود را به طور کاملاً مستند در یادداشت روز یکشنبه بیان کرده است اما از آنجا که در بیانیه دفتر آقای هاشمی کیهان- بدون ذکر نام، ولی با اشاره به جملاتی از یادداشت مزبور- به تحریف سخنان ایشان و تلاش سازمان یافته! برای تخریب شخصیت وی متهم شده است، اشاره به نکاتی درباره بیانیه دفتر آقای هاشمی را ضروری می‌دانیم؛

1- دفتر آقای هاشمی در حالی مدعی تحریف سخنان ایشان در اجلاس 30 مرداد مدیران آموزش و پرورش است که متن کامل اظهارات وی با صوت و تصویر منتشر شده و متن آن نیز در سایت آقای هاشمی موجود است. ایشان در آن سخنرانی می‌گوید؛ «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند محروم شدند، نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و از این رو با این اقدام پول‌هایشان آزاد شد و به دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش‌بنیان برای خود درست کردند، لذا دیگر آسیب‌پذیر هم نیستند. این راه در ایران باز شده است و مدیران و دلسوزان و معلمان باید وارد این فضا شوند.»!

عین عبارات ایشان بدون کم و کاست در یادداشت کیهان نقل شده بود و سؤال این است که کجای سخن ایشان تحریف شده است؟! انتظار آن بود که همین جملات را در بیانیه می‌آوردند تا اولاً معلوم شود کمترین تحریفی صورت نپذیرفته و ثانیاً؛ مخاطبان بار دیگر درباره اظهارات ایشان به قضاوت می‌نشستند.

2- در بیانیه آمده است که سخنان آقای هاشمی به هیچ وجه زیر سؤال بردن قوای نظامی و تضعیف آن نیست! که باید پرسید اظهار نظر صریح ایشان که آلمان و ژاپن بعد از محروم شدن از نیروی نظامی، پیشرفت کرده‌اند و تأکید جنابعالی که «این راه در ایران باز شده است» غیر از توصیه به دست‌کشیدن ایران از قوای نظامی چه معنا و مفهوم دیگری می‌تواند داشته باشد؟! و آیا اظهارات وی- خواسته یا ناخواسته- دعوت از دشمنان بیرونی برای حمله نظامی به ایران نیست؟

در یادداشت کیهان آمده بود مگر دشمنان تابلودار ایران اسلامی از کینه‌توزی علیه کشورمان دست کشیده‌اند که جنابعالی نسخه کنار گذاشتن قوای نظامی را می‌پیچید؟ و آیا این نسخه در صورتی که پیچیده شود که هرگز نخواهد شد، به معنای ارسال ناخواسته کارت دعوت برای داعش نیست؟! با توجه به اعتراف صریح آمریکا و متحدانش که هدف اصلی از راه‌اندازی داعش مقابله با ایران اسلامی بوده است. نکته‌ای که در اظهارات سرکردگان تکفیری‌ها نیز بارها به صراحت مطرح شده و می‌شود.

3- در بیانیه به سوابق درخشان آقای هاشمی در جریان جنگ تحمیلی به عنوان سخنگوی شورای عالی دفاع و به حکم امام(ره)، فرمانده 8 سال دفاع مقدس، اشاره شده و ابراز تعجب کرده و پرسیده‌اند مگر شخصیتی با این سوابق می‌تواند اظهاراتی در تضعیف قوای نظامی کشور داشته باشد؟ در این خصوص باید گفت که اتفاقاً همین نکته برای کیهان نیز تعجب‌آور و سؤال‌برانگیز بوده است و به همین علت در صدر یادداشت روز یکشنبه کیهان آمده بود «آقای هاشمی رفسنجانی در اظهار نظر تازه‌ای که از هاشمی اوایل انقلاب دور از انتظار و از آقای رفسنجانی بعد از سال 88 بعید نبوده و نیست گفته است...» و اما این نکته نیز گفتنی است که به قول حضرت امام(ره) «میزان حال فعلی افراد است» و اظهارات اخیر جناب هاشمی با سوابق ایشان در دوران دفاع مقدس و حتی دوران ریاست جمهوری ایشان همخوانی ندارد.

4- متن بیانیه دفتر آقای رفسنجانی به وضوح حاکی از آن است که ایشان نیز متوجه شده‌اند آنچه در «اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش» اظهار داشته است، ناصواب بوده و از این روی دفتر ایشان، مفهوم معنایی متفاوت با ظاهر کلام آن روز آقای رفسنجانی ارائه می‌کند، به همین علت از ایشان انتظار می‌رفت از نقد سخنان خود استقبال کنند، نه آن که نقد مستند را با اهانت و تهمت پاسخ بدهند.

5- و بالاخره با عرض پوزش باید گفت؛ آقای هاشمی رفسنجانی در بیانیه یاد شده از سوابق خود در دوران جنگ تحمیلی و دوران 8 ساله ریاست‌جمهوری خویش به نیکی و افتخار یاد کرده‌اند که انکارکردنی نیست ولی متاسفانه مواضع چند سال اخیر ایشان با سوابق یاد شده همخوانی ندارد و در مواردی این ناهمخوانی تا مرز تضاد نیز کشیده می‌شود. آقای رفسنجانی پیش از این درباره برخی از اطرافیان خود که درگذشته با ایشان دشمنی‌های سرسختانه‌ای داشتند، گفته بود؛ آنها تغییر کرده‌اند و نه من، اما فقط نیم‌نگاهی به سوابق ایشان و مقایسه آن با مواضع چند سال اخیر وی نتیجه‌ای متفاوت به دست می‌دهد و به وضوح حاکی از آن است که برخی از اطرافیان امروز ایشان با همان مواضع قبلی خود که کینه‌توزی آشکار علیه جناب هاشمی بود در کنار ایشان جای گرفته‌اند و آنچه تغییر کرده است، مواضع جناب هاشمی رفسنجانی است. در اینجا نظر ایشان را به یکی از صدها نمونه‌ای که حاکی از این تفاوت است جلب می‌کنیم؛

مردم آقای هاشمی سال‌های اول انقلاب و دوران دفاع مقدس را می‌خواهند و برخلاف مدعیان اصلاحات در برخورد با ایشان، مواضع زیگزاگی و نان به نرخ روز خوردن، ندارند.

512 نمایش

نظر دادن