تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 شهریور 1395 ساعت 16:12

تلاش "وزارت اطلاعات" برای ورود اس 300 به ایران

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه هنوز محل استقرار سامانه پدافندی اس 300 مشخص نیست گفت: اس 300 با مکمل قدرتمند و کاملا ایرانی خود با نام باور 373 آن چیزی است که ما می‌خواهیم و بزودی این دو سامانه در محل ویژه خود مستقر و عملیاتی می‌شوند.

به گزارش میزان، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش گفت: سامانه پدافندی، موشکی و راداری باور 373 ، مکملی قدرتمند و کاملا بومی برای سامانه پدافندی اس 300 است که به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز محل استقرار سامانه پدافندی s300 مشخص نیست، تاکید کرد: اس 300 با مکمل قدرتمند و کاملا ایرانی خود با نام باور 373 آن چیزی است که ما می‌خواهیم و بزودی این دو سامانه در محل ویژه خود مستقر و عملیاتی می‌شود.

وی افزود: اس 300 و باور 373برای دشمن بسیار مهلک خواهد بود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش گفت:‌ ورود اس 300 به ایران از خود سامانه پدافندی بسیار مهم تر بود چرا که ایران از میان همه دشمنی‌ها، تهدیدها و تحریم ها توانست حق خود را بگیرد.

وی افزود: دانشمندان کشور ما هم اکنون بر لبه تکنولوژی جهان حرکت می‌کنند و تاکنون نیز ما بدون اس 300 و با سامانه های کاملا ایرانی مانند مرصاد، شلمچه ، پیامبر اعظم و سامانه های دیگر بومی توانستیم آسمان خود را میان همه تهدیدها امن‌ترین آسمان غرب آسیا کنیم.

امیر اسماعیلی گفت: سامانه های پدافندی تلاش 2 و 3 نیز در راه است و ایران دیگر نیازی به اس 400 ندارد.

وی همچنین از سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات که برای ورود اس 300 به ایران زحمات زیادی کشیدند تشکر کرد.

456 نمایش

نظر دادن