تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 شهریور 1395 ساعت 11:57

چرا ایران پیشنهاد روس ها برای دریافت اس400 به جای اس300 را نپذیرفت؟!

یک سردار سپاه و عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت : عدم تمایل جمهوری اسلامی ایران از دریافت سامانه اس 400 روسیه به این دلیل بود که ما بر عملیاتی شدن قرار داد پیشین تسلیحاتی با مسکو یعنی تحویل سامانه اس 300 اصرار داشتیم.  

اسماعیل کوثری نماینده مجلس شورای اسلامی در ادوار هشتم و نهم در گفتگو با جام جم آنلاین گفت:از ابتدای دفاع مقدس در رابطه با مسایل موشکی پیشرفتهای بسیار فراوانی داشته ایم، به دنبال تحت فشار قرارگرفتن روسیه از طرف آمریکا به منظور عدم تحویل سامانه دفاعی موشکی اس 300 به تهران، جمهوری اسلامی ایران بر قرارداد قبلی خود با همتای روس مبنی بر واگذاری سامانه مذکور به نیروهای مسلح تأکید وزرید.

وی در پاسخ به سوالی در مورد عدم تمایل جمهوری اسلامی به دریافت سامانه موشکی اس 400 بجای سیستم موشکی اس 300 اظهار داشت: از ابتدای دفاع مقدس در رابطه با مسایل موشکی پیشرفتهایی بسیار فراوانی داشتیم، لذا در مورد سامانه های دفاعی هم باید عرض کنم به موفقیتهایی دست یافته ایم.از این جهت بنظر می رسد جمهوری اسلامی به دنبال همان قرارداد قبلی خود با روسیه بوده است که در یک مقطعی ایالات متحده مسکو را در رابطه با تحویل سامانه اس 300 به ایران تحت فشار قرار داد و مانع واگذاری آن به ما شد.

وی تصریح کرد: لذا جمهوری اسلامی تأکید داشت که باید همان قرار داد قبلی عملیاتی شود که خوشبختانه بخش عمده ای از این سامانه به ایران تحویل داده شد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بطور قطع در آینده به تمامی نیازهای خود در زمینه دفاعی نایل خواهد آمد. از این جهت ضرورت دارد که ما بیشتر به نیروی درونی خودمان اتکا کنیم تا با خیالی آسوده بر اهداف عالیه نظام دست پیدا کنیم.

اسماعیل کوثری در رابطه با امنیت کشورمان گفت: به لطف خدا امروز در کشور به واسطه حضور سربازان گمنام امام زمان و نیروهای نظامی، امنیت نظامی و اجتماعی در کشور برقرار است.

وی افزود: خوشبختانه توطئه های دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا د و تسلط نیروهای نظامی و انتظامی در صحنه های مختلف خنثی شده است. در این میان حضور خود مردم در کمک به نیروهای مسلح شایان ذکر است.

کارشناس علوم دفاعی – امنیتی در پایان خاطر نشان کرد: مردم ونظام دست به دست هم داده و در نهایت امنیت پایدار در کشور حاکم شده است.امروز چشم بیدار سربازان گمنام ایران اسلامی، نیات پلید استکبار و صهیونیست بین الملل را نفش بر آب کرده است.

683 نمایش

نظر دادن