تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 شهریور 1395 ساعت 08:55

طعنه ترکان به جامعه روحانیت مبارز تهران/بعضی آقایان،اصلا ساکن تهران نیستد!

اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهوری از شرایط جدید حاکم بر جریان اصول‌گرایی انتقاد کرد و خواستار بازگشت «مرام» و «مسلک» ناطق‌نوری شد.

 او گفت: آقای ناطق همه ویژگی‌های یک اصول‌گرای تما‌م‌عیار را دارد اما نمی‌دانم الان چه شده که فضا دست آدم‌های کم‌ظرفیت افتاده است و نمی‌توانیم مرامی مانند مرام ناطق‌نوری را جلو ببریم. رئیس سازمان مناطق آزاد ضمن انتقاد از بی‌انصافی‌ها نسبت به دولت تصریح کرد: از بس این دوستان هیاهوی غیر‌عادی و فضاسازی‌های نابجا را راه می‌اندازند، نمی‌گذارند حقایق به گوش مردم برسد.
او ضمن انتقاد از رفتارهای برخی اعضای جامعه روحانیت نسبت به روحانی گفت: آقای روحانی جزء بنیان‌گذاران روحانیت مبارز تهران است. بعضی از این کسانی که الان در جامعه روحانیت مبارزه تهران تشریف آورده‌اند، اصلا ساکن تهران نیستند که بگوییم جامعه روحانیت مبارز تهران هستند.

او تأکید کرد: من هم این مسئله را که دولت همه کوشش و تمرکز خود را روی برجام گذاشته تأیید می‌کنم اما این عین کار اقتصادی است؛ یعنی برای اینکه اقتصاد کشور حرکت روبه‌جلو داشته باشد باید روی برجام تمرکز می‌شد که این اتفاق افتاد. اگر موضوع برجام را رها می‌کردیم و وضعیت قبل تداوم پیدا می‌کرد، آیا قادر بودیم امروز نفت را صادر کنیم؟ خیر؛ قادر نبودیم.

ترکان درباره همسویی مجلس با دولت گفت: شما واقعا فکر می‌کنید این مجلس چقدر همراه‌تر از مجلس نهم است؟ از رأیی که به آن فرد خاص که بالای ۲۰۰ رأی آورد، مشخص است این مجلس چقدر همراه و همسوی دولت است. می‌خواهم بگویم آیا شما اطمینان دارید که اگر آقای روحانی وزیری را بخواهد جایگزین کند و پیشنهاد دهد این مجلس بهتر از مجلس قبلی با او رفتار می‌کند؟ چگونه می‌توانیم مطمئن باشیم اینها بهتر از آن مجلس رأی می‌دهند، درحالی‌که شاهد بودیم آن فرد خاص که در مجلس قبل رأی نیاورد، الان بیش از ۲۰۰ رأی آورده است.

ترکان خاطرنشان کرد: اصول‌گرایان مدتی تحت‌تأثیر افراطیون قرار گرفتند و اصلی‌ترین چهره اصول‌گرایان از آنها فاصله گرفت. نتیجه‌اش هم این است که الان وجهه اصول‌گرایان ضربه خورده است. این به‌خاطر آن است که اصول‌گرایان تحت‌تأثیر افراطیون قرار گرفته‌اند و از شخصیتی مانند آقای ناطق فاصله گرفته‌اند که باید بگویم اینها زیان کردند و زیانشان این است که الان در افکار عمومی جامعه تا می‌گویند اصول‌گرا، همه یاد احمدی‌نژاد می‌افتند. به نظر من، شأن اصول‌گرایان بیش از این است که با احمدی‌نژاد مساوی شود و حیف اصول‌گرایی است. امیدوارم اصول‌گرایان حرکتی اساسی کنند و به خودشان بیایند و شرایط خود را با چهره‌های قدیمی مانند آقای ناطق وفق دهند.

منبع:انتخاب

406 نمایش

نظر دادن