تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 شهریور 1395 ساعت 11:19

دبیرکل حزب اصلاح طلب: کابینه روحانی «پیرسالار» است

مجید فراهانی با بیان اینکه دولت روحانی یک دولت «پیرسالار» است، گفت: انتظار این بود با تغییر مجلس دهم، دولت از این فضا استفاده کرده و اقدام به نوسازی کابینه کند.  

مجید فراهانی دبیرکل حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره نقاط ضعف و قوت دولت حجت‌الاسلام روحانی و عملکرد سه ساله آن، اظهار کرد: دولت روحانی وارث مشکلاتی بود که از دولت قبل باقی‌مانده بود. در دوران احمدی‌نژاد بر اثر تحریمهای طاقت‌فرسا اقتصاد کشور زمین‌گیر شده بود.

وی افزود: بعد از گذشت سه سال، دولت آقای روحانی نقاط ضعف و قوت فراوانی دارد که می‌توان مثل سایر دولتها آن را تحلیل کرد و امیدوار بود که با برطرف شدن نقاط ضعف، فرصتهای بیشتری پیش روی جمهوری اسلامی قرار بگیرد.

فراهانی با بیان اینکه یکی از نقاط قوت دولت در بحث اقتصادی رشد مثبت است، گفت: بعد از گذشت سه‌سال رشد منفی، اندکی مثبت شد. رشد اقتصادی در سه ماهه اول سال ۹۵، ۴/۴ درصد بود که اگر این روند ادامه یابد وضعیت رکود برداشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صادرات نفت در دولت قبل به زیر ۷۰۰ هزار بشکه در روز رسیده بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فروش نفت به دو میلیون بشکه در روز رسیده است.

وی افزود: مهم‌ترین تحول دولت در عرصه مخابرات و حمل‌ و نقل بود. پهنای باند اینترنت کشور ۸ برابر شد. فضای مجازی پرسرعت با حداقل سانسور و همچنین اپلیکیشن‌های اطلاعاتی و ارتباطی در اختیار مردم قرار دارد. بحث حمل‌ و نقل و گردشگری توسعه داشته و در سال ۲۰۱۶ ایران به‌عنوان قطب گردشگری مطرح شد و سیل عظیمی از گردشگران به سمت ایران روانه شدند.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان درباره نقاط ضعف دولت یازدهم اظهار کرد: معتقدم دولت روحانی یک دولت «پیرسالار» است. متوسط سن اعضای کابینه بالای ۶۵ سال است و انتظار این بود با تغییر مجلس دهم، دولت از این فضا استفاده کرده و تغییر مشی محسوسی دهد و در نهایت اقدام به نوسازی کابینه کند.

وی افزود: بسیاری از نیروهای منتقد دولت در مراکزی مانند استانداری‌ها و فرمانداری‌ها فعالیت می‌کنند و ما شاهد تغییر محسوسی در جابجایی‌ها نیستیم.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این پرسش که توجه به تولید ملی را در این دولت چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: مسئله تولید ملی مسئله مهمی است. هر دلسوزی که دغدغه منافع ملی دارد، می‌داند که یکی از مهمترین عرصه‌های توسعه و پیشرفت کشور توجه به تولید ملی و افزایش خدمات ملی است. در کشورهای توسعه یافته، یکی از عوامل توسعه را توجه و حمایت از تولید داخل و رشد خدمات می‌دانند.

فراهانی با اشاره به اینکه در همه عرصه‌ها توجه به توان داخل که مورد توجه مقام معظم رهبری است، باید در دستور کار قرار بگیرد، گفت: در پرتو فضای جدید، دولت باید در بازارهای منطقه‌ای مانند ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان و سایر کشورهای همسایه تحرک داشته باشد. در این منطقه بازارهای بکری که می‌توان خدمات فنی و مهندسی و محصولات تولید ملی را صادر کرد.

وی افزود: در عرصه سیاست خارجه می‌توانستیم علاوه بر موفقیتهایی که اتفاق افتاد، تحرک اقتصادی در کشورهای همسایه برای صدور کالاها و حمایت از تولید ملی داشته باشیم که هنوز گزارش روشنی از اقدامات دولت در این عرصه ارائه نشده است که بدانیم چه کار کرده‌اند.

759 نمایش

نظر دادن