تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 شهریور 1395 ساعت 14:38

ایران پرداخت بدهی خود به شرکت هندی را آغاز کرد

شرکت آبان آفشور هند اعلام کرد، با کاهش تحریم ها علیه ایران، این شرکت دریافت بدهی های خود از ایران را آغاز کرده است.  

شرکت آبان آفشور هند اعلام کرد، با کاهش تحریم ها علیه ایران، این شرکت دریافت بدهی های خود از ایران را آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بیزنس استاندارد، اس سرینیواسان، معاون رئیس شرکت آبان آفشور گفت، در کل سال مالی 16-2015، این شرکت حدود 51 میلیون دلار پول از ایران دریافت کرده بود، در حالی که تنها در سه ماهه نخست امسال شرکت 51 میلیون دلار از ایران دریافت کرده است.

وی افزود: «اما تا 31 جولای، ما همچنان باید 260 تا 270 میلیون دلار از ایران دریافت کنیم.»
وی در پاسخ به این سوال که شرکت آبان انتظار دارد چه زمانی تمامی طلب های قابل وصول خود را از ایران دریافت کند گفت: «این اتفاق احتمالا در طی 4 تا 5 ماه اتفاق نخواهد افتاد، اما ما امیدواریم روند فعلی ادامه یابد.»

وی افزود، شرکت در حال کمک گرفتن از تمام نهادها برای دریافت طلب خود است.

پیشتر شرکت آبان اعلام کرده بود مذاکرات با دولت ایران برای انعقاد قراردادهای بیشتر برای انتقال سکوهای حفاری خود به آبهای این کشور را آغاز کرده است.

پیشتر شرکت آبان اعلام کرده بود اگر تحریم ها علیه ایران به عنوان بزرگترین بازار سکوهای حفاری جک آپ لغو شود، این شرکت قادر خواهد بود سکوهای حفاری خود را مجددا در این کشور به کار گیرد.
حدود 35 درصد از درآمد شرکت آبان از 5 سکوی حفاری مشغول به کار در ایران به دست می آید. لغو تحریم های ایران به این شرکت کمک خواهد کرد که وضعیت کاری خود را بهبود ببخشد.
بعد از تحریم ها هزینه های بیمه ای که حدود 9 درصد هزینه های عملیاتی است، کاهش خواهد یافت و این به شرکت آبان کمک خواهد کرد تا سوددهی خود را افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

342 نمایش

نظر دادن