تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 شهریور 1395 ساعت 14:20

پرچمدار پارالمپیک ایران: همسرم اجازه ندهد ورزش نمی‌کنم

پرچمدار ایران در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو با ابراز "سعی می‌کنم مبلغ حجاب و ارزش‌های اسلامی در میادین جهانی ورزش باشم"، گفت: افتخار می‌کنم که رهبرم از حضور بانوان مسلمان با‌‌حجاب در میادین ورزشی به‌عنوان یک کار عظیم یاد کردند.

به گزارش آخرین نیوز، عشرت کردستانی در گفت‌وگو با تسنیم در کرمان اظهار‌ داشت: از اینکه به‌عنوان پرچمدار کاروان ورزشی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران در مسابقات پارالمپیک شرکت می‌کنم احساس غرور ملی دارم و باعث افتخار است.

وی با اشاره به اینکه این رویداد هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد و شاید برایم غیرقابل تکرار باشد، گفت: خدا را شاکرم که به‌عنوان یک بانوی مسلمان می‌توانم عقاید و ارزش‌های اسلامی و حجابم را در دنیا تبلیغ کنم.

پرچمدار ایران در مسابقات پارالمپیک 2016 ریو با اشاره به اینکه تبلیغات منفی زیادی علیه مسلمانان و حجاب در دنیا می‌شود، افزود: با این هجمه دشمن علیه حجاب زن مسلمان و اینکه بانوان ایرانی به‌دلیل داشتن حجاب نمی‌توانند در فعالیت‌های اجتماعی مؤثر باشند حضور باحجاب من در پارالمپیک خط بطلانی بر همه تبلیغات منفی آنها است.

وی تصریح کرد: یک زن مسلمان در سایه آرامشی که حجاب برایش به ارمغان می‌آورد می‌تواند به بزرگترین موفقیت‌ها دست پیدا کند و حجاب اسلامی پشتوانه‌ای برای موفقیت و حضور در جامعه است.

کردستانی خاطر‌نشان کرد: احساس غرور می‌کنم که رهبر عزیزم از حضور بانوان مسلمان باحجاب در میادین ورزشی به‌عنوان یک کار عظیم یاد می‌کنند و شنیدن این کلام رهبر معظم انقلاب برایم بسیار ارزشمند بود.

وی با یادآوری "البته وظیفه اصلی زن مادر بودن و همسر‌داری است و من موافق خانه‌داری زن هستم"، گفت: بانوان در کنار خانه‌داری خود توانایی‌هایی دارند که می‌توانند با حفظ حرمت به عرصه ظهور و بروز برسانند و مبلغ خوبی برای اعتقادات و ارزش‌های اسلامی باشند.

پرچمدار کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران با بیان "متأهلم و دو فرزند به‌نام‌های بهاره‌ 11ساله و مهدی 2ساله دارم"، افزود: تربیت فرزندانم بسیار برایم اهمیت دارند و باید پیشگیری از آسیب‌ها را از کودکی به فرزندان آموزش داد.

وی با ابراز اینکه پایه‌های تربیتی فرزندان از همین سنین کودکی شکل می‌گیرد تأکید کرد: متأسفانه خانواده‌ها از تربیت معنوی فرزندان خود غافل شدند و آموزش حجاب به دختران از سنین کودکی آینده او را تضمین می‌کند.

کردستانی گفت: من همیشه حجاب را به دخترم توصیه می‌کنم و با‌ توجه به اینکه هیچ‌وقت او را مجبور به رعایت حجاب نکردم همیشه سعی کردم با تشویق و ایجاد جوی که از داشتن حجاب لذت ببرد چادر را یک ارزش بداند.

عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان با بیان "همسرم شرایطی را برای من فراهم کرده که من در کمال آرامش بتوانم تمرینات خود را انجام دهم"، گفت: 12 سال است ازدواج کردم و همیشه به همسرم گفتم تا وقتی که ایشان اجازه دهند و راضی باشند ورزش خود را ادامه می‌دهم.

وی با اظهار "در کنار ورزش فعالیت‌های اجتماعی از جمله دبیری هیئت جانبازان و معلولان استان را نیز به‌عهده دارم"، بیان کرد: همسرم هیچ مشکلی با فعالیت‌های اجتماعی و ورزشی من ندارد و و اگر حمایت‌های او نبود نمی‌توانستم موفق باشم.

کردستانی با بیان "تقریباً یک سال تمرین سخت برای حضور در پارالمپیک را داشتم"، گفت: می‌دانستم که این میدان ورزشی جایی نیست که با کوتاهی در تمرینات بشود جایگاهی را به دست آورد و به‌استناد آیه قرآن که بهشت را به بها می‌دهند نه به بهانه، تمام تلاش خود را برای موفقیت در پارالمپیک کردم.

وی خاطرنشان کرد: عرصه رقابت در آنجا بسیار سخت و تنگ است و لحظه‌هاست که سرنوشت ورزشکار را تعیین می‌کند بنابراین طوری تمرین کردم که جایی برای افسوس نباشد که اگر بیشتر تمرین کرده بودم، موفق می‌شدم.

عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان اظهار‌ داشت: تیم والیبال نشسته‌ای که به مسابقات ریو اعزام می‌شود از نظر تکنیک و شرایط روحی روانی به مرحله خودباوری رسیده به‌طوری‌که نه‌تنها چیزی از رقبا کم نداریم بلکه این تیم ویژگی‌هایی دارد که آنها بی‌بهره‌اند.

وی افزود: مربیان تیم از نظر انگیزشی و مسائل روحی روانی، خودباوری بسیار خوبی بین بچه‌ها ایجاد کردند و ما به این نقطه رسیدیم که می‌توانیم در دنیا بر سکوی افتخار بایستیم و یک تیم یک‌دست و با اوج انگیزه و شگفتی‌ساز عازم ریو شویم.

به گزارش تسنیم عشرت کردستانی بانوی کرمانی جانباز 50‌درصد، در سال 1381 و در سن 19سالگی در منطقه شلمچه به مقام جانبازی نائل آمد و از سال 1385 وارد عرصه ورزش شد.

588 نمایش

نظر دادن