تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 شهریور 1395 ساعت 18:56

فائزه هاشمی: برخی اصلاح‌طلبان خیانت کردند/ اصولگرایان چهره شاخصی در انتخابات ۹۶ ندارند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه برخی اصلاح‌طلبان در انتخابات هیات رئیسه مجلس خیانت کردند، گفت: حمایت بخشی از اصلاح‌طلبان و دولت از لاریجانی تجربه تلخی برای ما بود.

به گزارش مهر، فائزه هاشمی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران عصر امروز(سه شنبه) در نشست «احزاب و آینده اصلاحات» که در محل حزب اراده ملت برگزار شد، با بیان اینکه ما نقش احزاب را چندان جدی نگرفته و آموزش لازم را نیز نداده‌ایم، اظهار کرد: با همه مشکلات احزاب توانسته‌اند در کشور موفق عمل کنند اما بعد از پیروزی‌های سیاسی، وجود تشکیلات و احزاب کمتر جایگاهی در اداره امور داشته است.

وی افزود: یکی از مسائل قابل توجه در کشورهای توسعه یافته این است که دو حزب اصلی در آن کشورها وجود دارد اما تعدد احزاب در کشور ما تبدیل به یک مشکل شده است.

وی با بیان اینکه وجود احزاب فراوان در کشور باعث انسجام لازم در فعالیت‌های سیاسی می‌شود تصریح کرد: ۲۲ حزب اصلاح طلب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستند و تعدادی از احزاب نیز خارج از این شوراها قرار دارند و در مقابل تعداد احزاب اصولگرا هم کمتر از احزاب اصلاح‌طلب نیست. ما در خانه احزاب بیش از ۲۵۰ حزب داریم. این مسأله باعث می‌شود انسجام لازم در فعالیت‌های سیاسی اتفاق نیفتد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه سال گذشته و تجارب حاصل شده برای اصلاح‌طلبان، گفت: تشکیل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۴ حرکت مثبتی بود اما دارای اشکالاتی هم بود. در سال ۹۲ هم این حرکت هماهنگ در جریان اصلاحات اتفاق افتاد و اصلاح‌طلبان منسجم شدند. اما متاسفانه ما در انتخابات ۸۴ به وحدت نرسیدیم.

وی افزود: اصلاح‌طلبان با برنامه‌ریزی می‌توانستند در مجلس دهم فراکسیون اکثریت را تشکیل دهند اما دچار تفرقه شدند و بخشی از اصلاح‌طلبان و دولت از لاریجانی حمایت کردند که متاسفانه این تجربه، تجربه تلخی برای ما بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان می‌توانند در انتخابات ۹۶ به پیروزی برسند، خاطرنشان کرد: ما باید بر ای انتخابات آینده خود را ارزیابی کنیم و در شورای عالی اصلاح‌طلبان نقاط ضعف را برطرف و با برنامه‌ریزی منسجم عمل کنیم.

هاشمی با ارزیابی وضعیت فعلی جریان اصولگرا اظهار کرد: جریان اصولگرا هنوز نتوانسته به وحدت برسد و افق روشنی پیدا کند، حتی برخی اصولگرایان در حال بررسی این موضوع هستند که در انتخابات ۹۶ از روحانی حمایت کنند. این نشان می‌دهد اصولگرایان چهره شاخصی در انتخابات ۹۶ ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تاکید کرد: مردم در انتخابات مجلس پاسخ خوبی به ما دادند اما برخی اصلاح‌طلبان در انتخابات هیات رئیسه مجلس دهم به حمایت مردم خیانت کردند.

488 نمایش

نظر دادن