تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 شهریور 1395 ساعت 08:35

دفاع صریح صفارهرندی از دولتی که خودش وزیر آن بود

محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: «دولت یازدهم ناکام بوده و به ‌اقرار اکثر کسانی که تابلو آن را بزرگ کردند نتوانست قول‌هایی را که به مردم داد محقق کند».  

محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: «دولت یازدهم ناکام بوده و به ‌اقرار اکثر کسانی که تابلو آن را بزرگ کردند نتوانست قول‌هایی را که به مردم داد محقق کند».

او افزود: «امروز در آستانه انتخابات آینده، آن ‌کسانی که در آن روز با طمعی به‌دنبال روحانی آمده بودند، اکنون دارند چرتکه می‌اندازند و عده‌ای نیز می‌گویند ما آن روز چون گزینه‌مان رأی‌آور نبود مجبور شدیم پشت‌سر روحانی قرار بگیریم». صفارهرندی گفت: «ما دولت را برای موفق‌شدن دعا می‌کنیم، اما دعا نمی‌کنیم که دولت موفق شود وارد قراردادهایی با کشورهای خارجی شود که بخشی از منابع ملی و سرزمین را بدهد تا مثلا بگوییم آرامش داریم؛ مگر ما می‌توانیم جزایر سه‌گانه را تسلیم دشمنان و رقبا کنیم و بگوییم این‌طور خیالمان راحت است بنابراین کسی حق ندارد وارد چنین معامله‌ای شود». «صفارهرندی» به تجربه تلخ اصولگرایان و متفرق‌شدن آنها در سال ٩٢ اشاره و اظهار کرد: «در سال ٩٢ هرکسی علمی را برداشت که نتیجه آن را دست‌آخر دیدند و باوجود اینکه قبل از انتخابات همه برآوردها این بود که توان اصولگرایان درمجموع بیشتر است، اما در هفته‌های منتهی به انتخابات کم‌کم معلوم شد که مردم از این پراکندگی‌ها ناراحت هستند». عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: «خداوند کسانی را که اولین قدم را برای تجزیه جبهه اصولگرا برداشتند هدایت کند؛ آنهایی که گفتند «اصلا کاری با اصولگراها نداریم» درحالی‌که انتخاب‌شدنشان بر بستر همین جریان اصولگرایی بود و هنوز هم حساب آنها را برای ما لیست می‌کنند و می‌گویند دولت نهم و دهم اصولگرا، اما رئیس آن دولت همه‌جا گفت که «کاری با اصولگراها ندارم»». وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «برخی از آقایان ناسپاس فعلی طوری راجع به دولت گذشته حرف می‌زنند که تمام هشت سال گذشته سیاهی، تباهی و عقب‌نشینی بوده است...
...درحالی‌که باید گفت آن دولت کمک‌هزینه‌هایی به آنها می‌داد که در شرایط سخت مددکار باشد و خوبی‌هایی که هیچ‌وقت از ذهن مردم خارج نمی‌شود. در ارزیابی دولت نهم و دهم باید گفت که دو عملکرد وجود داشته به‌طوری‌که در دولت نهم اکثر عناصر خدمتگزاران خاصی بودند، اما در یک‌جاهایی یک شائبه و نخاله‌هایی وارد شدند و کار را خراب کردند بنابراین در اواخر می‌بینیم که ارزیابی عملکرد دولت احمدی‌نژاد با اوایل یکی نیست». عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با عملکرد دولت یازدهم افزود: «به ‌اقرار اکثر کسانی که این دولت را سر دست گرفتند و تابلو آن را بزرگ کردند، دولت ناکام بوده و نتوانست قول‌هایی را که به مردم داد محقق کند؛ البته بخشی به فشارهای جهانی مربوط می‌شود که درست است، اما خودشان دولت‌های قبلی را متهم به سوءمدیریت می‌کنند و اکنون که خود مسئول هستند و می‌گویند «چرا ناکام هستید؟» می‌گویند: دنیا!»

منبع:تسنیم

383 نمایش

نظر دادن