تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 مرداد 1395 ساعت 14:42

راههای مراقبت از چشم هنگام مطالعه

مراقبت از چشم و حفظ قدرت بینایی در چند بخش اصلی شامل داشتن عادات استفاده صحیح از چشم - ورزش چشم و نکات مهم مراقبت از این عضو بدن می شود.

محمد کی پور اپتومتریست در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، درباره‌ی تاثیر مطالعه بر چشم بیان کرد: از آن جایی که سیستم بینایی بخش عمده‌ای از قوای مغزی را در حین مطالعه به کار می گیرد امکان بروز عوارض در نتیجه‌ی استهلاک ‌و تحمیل فشار بر این عضو بدن وجود دارد.

وی گفت: با اصلاح شیوه‌ی مطالعه می توان از بروز عواقب نامطلوب در سیستم بینایی جلوگیری کرد و ایجاد خستگی و سردرد‌های چشمی را‌ کاهش داد.

کی پور با اشاره به اینکه در روش صحیح مطالعه بیش از هر چیز رعایت فواصل زمانی منظم و نور مناسب توصیه می‌شود، افزود: افراد باید در زمان مطالعه هر نیم ساعت یکبار به چشم خود استراحت دهند و نور مناسب نیز باید ترکیبی از زرد و سفید باشد.

وی اظهار داشت: مطالعه از طریق رایانه و صفحات نمایشگر دیجیتال به دلیل اثر محرک نور آبی توصیه نمی شود، چرا که بازتاب نور آبی به چشم و عوارض مخرب در شبکه‌ی چشم را به همراه دارد.

کی پور یادآور شد: برخی دستگاه‌های دیجیتال به فیلترهای ضد اشعه مجهز هستند که به میزان قابل توجهی از عوارض نامطلوب دستگاه‌های دیجیتال جلوگیری می کنند.

1113 نمایش

نظر دادن