تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 مرداد 1395 ساعت 14:10

عقب‌نشینی آموزش و پرورش؛ اجبار از هدایت تحصیلی برداشته شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه «اجبار» را از هدایت تحصیلی برداشته‌ایم گفت: مشکلات مربوط به هدایت تحصیلی حل شده است.

حجت الاسلام مصطفی ناصری زنجانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره هدایت تحصیلی دانش آموزان و مشکلاتی که ایجاد کرده بود گفت: اصل این کار را منطقی می‌دانیم.

وی افزود: در کنکور سراسری امسال بیش از ۶۰۰ هزار نفر داوطلب رشته تجربی داشتیم، حدود ۱۶۰ هزار نفر انسانی و همین رقم داوطلب رشته ریاضی؛ این نشان دهنده عدم توازن در انتخاب رشته است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه البته اصرار و نگرانی خانواده ها در این مساله ریشه دارد که پزشکی را رشته پولساز و با امکاناتی می بینند گفت: اما آیا همیشه وضعیت همین‌گونه باقی می‌ماند، آیا به این تعداد پزشک نیاز داریم؟.

ناصری ادامه داد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری که فرمودند هر دانش آموزی که فارغ التحصیل می‌شود یک کار بلد باشد، امر توزیع متوازن را مورد توجه قرار دادیم و امسال با توجه به تغییرات سیستم آموزشی زمان انجام اینکار بود اما بعضا خانواده ها این موضوع را نمی‌پذیرند.

وی با اشاره به کشیده شدن موضوع به مجلس و تشکیل جلسه شورای معاونین وزارتخانه پیرامون هدایت تحصیلی گفت: ما اجبار را برداشته‌ایم و خروجی جلسه این بود که اجباری نیست. از نظر ما اگر دانش‌آموزی از چند اولویت بخواهد اولویت دوم و سوم برگ هدایت تحصیلی‌اش را انتخاب کند مشکلی نیست منوط به اینکه در آن منطقه امکانات داشته باشیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در شهرستان‌ها هر شخصی هر رشته‌ای را بخواهد می‌تواند انتخاب کند و اگر در مدرسه‌ای امکانات وجود نداشت و ظرفیت در یک رشته پر شده بود، چنانچه استان اعلام آمادگی کند و امکان تشکیل کلاس جدید داشته باشد، این کار را انجام می‌دهیم، گفت: به هر صورت مشکل حل شده است.

467 نمایش

نظر دادن