تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 مرداد 1395 ساعت 14:00

آغاز طرح فروش اقساطی مسکن

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان از آغاز طرح فروش اقساطی مسکن با نرخ کارمزد 2.3 درصد خبر داد.

جمشید برزگر امروز در یک نشست خبری درباره وضعیت بازار مسکن گفت: امروز شاهد روزنه امید برای برون رفت از رکود در تمام حوزه ها از جمله بخش مسکن هستیم.

وی کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و ارائه تسهیلات خرید را از جمله راهکارهای تاثیرگذار در بازار مسکن دانست و گفت: با وعده هایی که دولت در حوزه مسکن داده است امیدواریم این بخش به عنوان موتور محرکه و پیشران اقتصادی شاهد خروج از رکود باشیم.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان در رابطه با فروشی اقساطی مسکن گفت: سامانه جامعه ای طراحی شده است تا تمام فایل های فروش انبوه سازان از 30 استان کشور در آن ارائه شود که بزودی راه اندازی خواهد شد.

برزگر افزود: واحدهایی که بالای 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند برای فروش به مردم ارائه می شوند.

وی با اشاره به سقف 150 میلیون تومانی تسهیلات اقساطی فروش مسکن گفت: در شهرهای زیر 50 هزار نفر با 50 – 60 میلیون تومان اقساط می توانند خانه خریداری کنند اما در کلانشهرها از جمله تهران در خواست ویژه داده ایم تا 60 درصد قیمت تمام شده خانه با توجه به قیمت منطقه تسهیلات داده شود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان افزود: اگر دولت مساعدت کند و میزان سقف تسهیلات را افزایش دهد و مدت بازپرداخت اقساط را از 5 سال به 10 یا 15 سال افزایش دهد میانگین اقساط ماهانه در کل کشور می تواند به یک میلیون و 200 هزار تومان کاهش یابد.

برزگر افزود: علاوه بر بانک مسکن با سایر بانک های نیز مکاتبه شده است که در صورت نهایی شدن آنها نیز برای ارائه تسهیلات در حوزه مسکن همکاری کنند.

منبع: جام جم

751 نمایش

نظر دادن