تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 مرداد 1395 ساعت 20:56

میشل اوباما: هر روز در خانه‌ای از خواب برمی‌خیزم که بردگان سیاهپوست آن را ساخته‌اند

بانوی اول آمریکا طی سخنرانی خود در گردهمایی ملی دموکرات‌ها به دوران برده‌داری در آمریکا اشاره کرد و گفت او هر روز در خانه‌ای از خواب برمی‌خیزد که بردگان سیاهپوست آن را ساخته‌اند.
تصویر میشل اوباما: هر روز در خانه‌ای از خواب برمی‌خیزم که بردگان سیاهپوست آن را ساخته‌اند به گزارش فارس، «میشل اوباما» همسر رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید کاخ سفید بنایی است که به دست برده‌های سیاه‌ پوست ساخته شده است.

وی که روز گذشته در گردهمایی ملی دموکرات‌ها صبحت می‌کرد، به انتخابات ماه نوامبر ریاست‌ جمهوری 2016 اشاره کرد و گفت: «این ماه نوامبر با رفتن به صندوق‌های رأی، تصمیم می‌گیریم. بحث دموکرات یا جمهوری‌ خواه و چپ یا راست نیست، در این انتخابات و تمامی انتخابات، بحث اینجاست که چه کسی مسئول شکل دادن به کودکانمان در چهار یا 8 سال بعدی زندگی آن‌ها است. من امشب اینجا هستم زیرا در این انتخابات، تنها یک نفر است که در زمینه این مسئولیت به او اعتماد دارم. تنها فردی که معتقدم به درستی برای ریاست‌ جمهوری آمریکا کفایت دارد و او دوستمان هیلاری کلینتون است».

وی ادامه داد: «من اعتماد دارم که هیلاری می‌تواند هدایت این کشور را برعهده بگیرد، زیرا شاهد از خودگذشتگی طولانی مدت او برای کودکان کشورمان بودم... یک مسئله وجود دارد: آنچه که بیش از اندازه آن را تحسین می‌کنم، این است که او زیر بار فشارها هرگز خم نمی‌شود».

میشل اوباما در توصیف ویژگی رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «او باید کسی باشد که درباره این شغل آگاهی داشته باشد و آن را جدی بگیرد و درک کند که موضوع کشور ما، سیاه و سفید نیست».

همسر رئیس‌ جمهور آمریکا در خصوص تاریخچه برده‌داری در آمریکا، گفت: «این داستان این کشور است، داستانی که امشب مرا به این صحنه آورده است. داستان نسل‌ افرادی که شلاق اسارت، شرم بردگی، نیش تبعیض نژاد را احساس کردند و به تلاش و امید ادامه دادند و آنچه را که باید، انجام دادند. من هر روز صبح در خانه‌ای (کاخ سفید) از خواب برمی‌خیزم که توسط برده‌ها ساخته شده است و دختران خود را که دو دختر جوان زیبا و باهوش سیاهپوست هستند که در چمن‌ کاخ سفید با سگشان بازی می‌کنند را نظاره‌ می‌کنم».

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در اینباره نوشت، اختلاف اندکی میان مورخان در خصوص نقش بردگان در ساخت کاخ سفید وجود دارد و بر اساس وب‌سایت انجمن تاریخی کاخ سفید، طراحان کاخ سفید در ابتدا به دنبال وارد کردن کارگران از اروپا برای ساخت کاخ سفید بودند، اما در جذب کارگر دچار مشکل بودند و از این رو به سراغ سیاهپوستان آمریکایی رفتند تا برای ساخت کاخ سفید، کنگره و دیگر ساختمان‌های دولتی از آنها استفاده کنند.

این انجمن اعلام کرده است که، بردگان در معدن سنگ دولت در «آکوا» ایالت «ویرجینیا» کار می‌کردند تا سنگ مورد نیاز برای دیوارهای کاخ سفید را تأمین کنند. تیم ساخت و ساز شامل کارگران سفیدپوست ایالت مریلند و ویرجینیا و مهاجران ایرلند، اسکاتلند و دیگر نقاط اروپا بوده‌اند.

این انجمن اعلام کرده است که، بردگان در معدن سنگ دولت در «آکوا» ایالت «ویرجینیا» کار می‌کردند تا سنگ مورد نیاز برای دیوارهای کاخ سفید را تأمین کنند. تیم ساخت و ساز شامل کارگران سفیدپوست ایالت مریلند و ویرجینیان و مهاجران ایرلند، اسکاتلند و دیگر نقاط اروپا بوده‌اند.

«جسی اولاند» روزنامه‌نگار واشنگتن درباره بردگان سیاهپوست آمریکایی می‌نویسد: «نادیده‌ گرفته شدگان: ناگفته‌هایی از بردگان سیاهپوست در کاخ سفید» و توضیح می‌دهد که اکثر افراد هرگز نمی‌دانند که خانه رئیس‌جمهور و دیگر ساختمان‌های مهم دولتی چگونه ساخته‌ شده‌اند، اما مورخان مدت‌ها است که بر نقش بردگان تأکید می‌کنند.

میشل در سخنرانی خود سپس ادامه داد: به واسطه هیلاری‌ کلینتون، برای دخترانم و تمامی پسران و دخترانمان مسلم شده است که یک زن می‌تواند رئیس‌جمهور آمریکا باشد.

میشل اوباما خطاب به شعار «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان مبنی بر اینکه «بار دیگر یک آمریکای بزرگ بسازیم» گفت: به هرکس اجازه ندهید که به شما بگوید این کشور بزرگ نیست و لازم است که بار دیگر این کشور را بزرگ و عالی کنیم. زیرا در حال حاضر، آمریکا بزرگترین کشور روی زمین است.

1112 نمایش

نظر دادن