تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 مرداد 1395 ساعت 15:36

پاسخ حدادعادل به فضاسازی‌ درباره «نوتِلابار»

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه در فرهنگستان به وظیفه‌مان در پاسداری از زبان فارسی عمل می‌کنیم، گفت: حاشیه‌سازی برخی در فضای مجازی به خودشان مربوط است.

غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به پیشنهاد فرهنگستان برای واژه نوتلابار اظهارداشت: در اینجا یک سوءتفاهم پیش آمده و تصور شده بود که ما واژه «نان داغ، شکلات داغ» را به جای «نوتِلابار» مصوب کرده‌ایم در صورتی که اینگونه نبود و در متن نامه نیز آمده بود این یک پیشنهاد است.

وی در همین زمینه گفت: ما برای سردر مغازه‌ها چیزی مصوب نمی‌کنیم، ولی احساس ما این بود که یک کلمه‌ای به عناوین فرهنگی در زبان فارسی در حال اضافه شدن است که به سرعت بر سردر مغازه‌ها می‌نشست و این خلاف قانون بود از این رو ما به نیروی انتظامی یادآوری کردیم که درواقع به وظیفه‌مان عمل کردیم.

حدادعادل در پایان تأکید کرد: مردم علاقمند به زبان فارسی و هویت ایرانی قطعاً از این اقدام فرهنگستان در حفظ زبان فارسی تقدیر می‌کنند، حالا بعضی‌ها از فضای مجازی استفاده دیگری می‌کنند به خودشان مربوط است چرا که ما اگر سکوت می‌کردیم و این کلمه همانند کلمات دیگری رایج می‌شد آن موقع باید ما را ملامت می‌کردند که به پاسداری از زبان فارسی برنخواسته‌ایم. / منبع: خبرگزاری فارس

817 نمایش

نظر دادن