تاریخ انتشار: چهارشنبه, 30 تیر 1395 ساعت 16:25

مدیرعامل شرکت آبفای اهواز: آب شهر از نظر بهداشتی هیچ مشکلی ندارد، ذائقه مردم تغییر کرده است!

آب شرب اهواز دارای مقادیر زیادی کلر و مواد گندزدا است که باوجود از بین بردن میکروب های آب، مصرف بیش از اندازه آن برای سلامتی مضر خواهد بود ضمن آنکه کدر بودن رنگ آب حکایت از مسئله ای دیگر دارد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از سایت "هورنیوز"، دسترسی به آب شرب سالم بعنوان اصلی ترین نیاز هر انسانی شناخته می شود؛ عنصری که داشتن آن برای مردم اهواز حالا به یک رؤیای چندین ساله تبدیل شده است. در این میان استان خوزستان با دارا بودن چندین رودخانه مهم از جمله کارون بعنوان یکی از پرآب ترین استانهای کشور به شمار می رود، که درحال حاضر باوجود احداث چندین سد و طرح های انتقال آب بی شمار رمق این رودخانه حیاتی استان گرفته شد. تا آنجایی که رفته رفته آب آن ته نشین گشته و در آینده به یک جوی باریک تبدیل می شود. و البته شاهد آن هستیم که بعلت کاهش شدید آب دیگر از عهده تأمین آب سالم برای ساکنان شهرهایی که این رودها از آن عبور می کنند بر نمی آید.

رودخانه کارون بعنوان منبع تأمین کننده آب شرب ساکنان اهواز امروزه در سایه عدم مدیریت صحیح مورد هجمه بی مهری های فراوانی قرار گرفته تا علاوه بر انتقال بی رویه آب آن به نقاط مرکزی کشور و خشکسالی های پیاپی محلی برای دفن انواع زباله ها و فاضلاب ها باشد. این درحالیست که معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان چندی پیش به صراحت از نیاز بازسازی فیلتراسیون تصفیه خانه های فاضلاب سخن گفت.

محسن درفشان در این خصوص گفت: مشکل کیفی آب به لحاظ فیزیکی و کدورت آن است بطوریکه میزان متوسط کدورت در کشور پنج و در بیشتر شهرها حتی زیر دو درصد است اما در خوزستان این میزان بالاتر از پنج درصد است.

وی افزود: با کاهش دبی رودخانه ها، تصفیه خانه ها ظرفیت تصفیه کامل را از دست می دهند زیرا نیاز به تعویض فیلتراسیون پیدا می کند.

باتوجه به اینکه تصاویر لیوان های آب گل آلود و کیفیت پایین آب شربِ برخی مناطق اهواز دیگر به یک سوژه همیشگی شبکه های مجازی و سایت های خبری تبدیل شده است اما، همچنان یک سخن از گوش مسئولان بهداشت شنیده می شود آب شرب اهواز سالم است!

مسئولان آبفا هربار در اظهارنظری به طریقی سعی در رفع مسئولیت از خود دارند تا با پاسکاری های متمادی توپ را در زمین دیگران انداخته و برای خود زمان بخرند در این بین سخنان مدیرعامل آبفا اهواز درخصوص تغییر ذائقه مردم بسیار شگفت انگیز است.

غلامرضا براتی معتقد است آب اهواز از نظر بهداشتی هیچ مشکلی ندارد و حتی تاسال ۷۵ و ۷۶ نیز هیچ کس از شوری آب اهواز صحبتی نمی کرد؛ وی ادامه می دهد: به باور ما تغییر ذائقه مردم مهم ترین دلیل گرایش آنان به سمت استفاده از آب شیرین کن های خانگی می باشد.

نکته حائز اهمیت آنست که مسئولان بهداشت پا به پای سازمان آبفا از کیفیت آب دفاع کرده وآن را فاقد هرگونه آلایندگی می دانند اما به گفته کارشناسان آب شرب اهواز دارای مقادیر زیادی کلر و مواد گندزدا است که باوجود از بین بردن میکروب های آب، مصرف بیش از اندازه آن برای سلامتی مضر خواهد بود ضمن آنکه کدر بودن رنگ آب حکایت از مسئله ای دیگر دارد.

در پایان و بی تردید وجود هوای پاک و آب شرب سالم دو نیاز اساسی هر انسانی است که متأسفانه شهروندان اهوازی از هر دو بی بهره هستند؛ شاید بخشی از تعلل مسئولان برای حل مشکل ریزگردها به عدم همکاری جوامع بین المللی باز گردد اما مسلما کیفیت کم آب تنها نتیجه سوء مدیریت مسئولان است که دود آن بیش از هر کس به چشم مردم می رود.

903 نمایش

نظر دادن