تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 تیر 1395 ساعت 15:00

اجازه رهبر انقلاب برای نظارت بر زیرمجموعه‌ها و دفتر رهبری

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: باتوجه به این‌که مقام معظم رهبری اجازه داده‌اند کمیسیون اصل نود حتی نهادهای زیرمجموعه رهبری و حتی دفتر ایشان را مورد نظارت قرار دهند، دیگر نیازی به این مصلحت‌اندیشی‌‌ها نیست.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به موضوع مفقود شدن ۱۷ پرونده مربوط به تخلف‌های دولت احمدی‌نژاد در کمیسیون اصل نود مجلس نهم، اعلام کرد: در این رابطه هنوز گزارشی به دستمان نرسیده است و باتوجه به این‌که کمیسیون اصل نود به‌عنوان آخرین کمیسیونی که در مجلس دهم تشکیل شد، در دو هفته گذشته به طور کامل درگیر پرونده فیش‌های حقوقی بودیم.

تلاش کمیسیون اصل نود برای بازگردان بیت‌المال

او ادامه داد: تمام جلسه‌های عادی و فوق‌العاده کمیسیون اصل نود از زمان تشکیل، به پرونده فیش‌های حقوقی اختصاص یافت و در این جلسه‌ها که با حضور نمایندگان سازمان بازرسی و دیوان محاسبات برگزار شد، علاوه بر تهیه طرحی برای پرکردن خلاءهای قانونی در کمیسیون، نحوه بازگردان بیت‌المال مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به این‌که اطلاعات دقیقی درباره این پرونده‌ها ارائه نشده است، اعلام کرد: اگر آقای نوروزی اطلاعات بیشتری درباره این پرونده‌ها دارند، می‌توانند این اطلاعات و مستندات را در اختیار ما قرار دهند که و ما فارغ از این‌که این پرونده‌ها راجع به چه شخصی باشد، موضوع را بررسی کنیم.

بعید است پرونده‌ای در کمیسیون اصل نود مفقود شود

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم یادآور شد: البته بعید است، پرونده‌ای در کمیسیون اصل نود مفقود شود اما ممکن است پرونده‌ای را از دستور کار خارج کنند. با این حال، اگر نماینده محترم رباط‌کریم مستنداتی در رابطه با این ۱۷ پرونده در اختیار دارند، می‌توانند از طریق کمیسیون پیگیر آن باشند.

اجازه رهبر انقلاب برای نظارت بر زیرمجموعه‌ها و دفتر رهبری

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره بی‌نتیجه ماندن بسیاری از پرونده‌های تخلف‌ها در کمیسیون اصل نود مجلس نهم و تاکید رئیس پیشین این کمیسیون مبنی بر این‌که قرائت گزارش برخی تحقیق وتفحص‌ها همچون پرونده بنیاد شهید صلاح نیست، اعلام کرد: باتوجه به این‌که مقام معظم رهبری اجازه داده‌اند که کمیسیون اصل نود حتی نهادهای زیرمجموعه رهبری و حتی دفتر ایشان را مورد نظارت قرار دهد، دیگر جای بحثی نبوده و نیازی به این مصلحت‌اندیشی‌‌ها نیست. چراکه صلاح این است که افکار عمومی به روشنی در جریان واقعیت‌ها قرار بگیرند و هرچه بیشتر واقعیت‌ها را به افکار عمومی منتقل کنیم، اعتمادشان به مسئولان بیشتر می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس دهم همچنین اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که نمایندگان در زمان آغاز به کار مجلس دهم با ایشان داشتند، بر بعد نظارتی و به سرانجام رساندن تحقیق و تفحص‌های مجلس نیز تاکید فرمودند.

مسائلی که منجر به بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام شود، قابل دفاع نیست

پارسایی تصریح کرد: هیچ مسئله‌ای که منجر به بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام شود، قابل دفاع نیست و همه پرونده‌ها، فارغ از منافع اشخاص و جریان‌ها باید روال قانونی خود را در کمیسیون طی کند و درصورتی که نیاز به ارائه در صحن علنی باشد، باید اجازه طرح آن داده شود.

۱۵۰۰ پرونده بلاتکلیف باقی‌مانده از کمیسیون اصل نود مجلس نهم

این نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز با اشاره به وجود نزدیک به ۱۵۰۰ پرونده در کمیسیون اصل نود که در مجلس نهم بلاتکلیف مانده است، گفت: البته حدود ۱۲۰۰ پرونده از مجموع ۱۵۰۰ پرونده‌ای که در کمیسیون مطرح است، موارد جزئی است و بخش اعظم آن مربوط به شکایت‌های افراد از یکدیگر است که به اشتباه در کمیسیون اصل نود مطرح شده‌اند چرا که این کمیسیون یک شعبه قضایی نیست و نباید چنین پرونده‌هایی به کمیسیون اصل نود بیاید. درواقع وظیفه کمیسیون اصل نود نظارت بر عملکرد نهاد‌ها، سازمان‌ها و قوای سه‌گانه است، نه رسیدگی به شکایت‌ها و گلایه‌های افراد.

او گفت: هر پرونده‌ای مربوط به تخلف‌های کلان که از مجلس نهم باقی‌مانده باشد، مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و بعید می‌دانم پرونده‌ای بدون دلیل از دستور کار خارج شده باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود همچنین در واکنش به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده بنیاد شهید گفت: پرونده بنیاد شهید هم همچون دیگر پرونده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدعیان بسته‌شدن پرونده‌ها در کمیسیون اصل نود می‌توانند شکایت کنند

پارسایی در پایان تصریح کرد: کسانی که مدعی بسته‌شدن پرونده‌ها و خروج آن از دستور کار کمیسیون هستند، باید با حضور در کمیسیون اصول نود شکایت خود را اعلام کنند و ما نیز قطعاً به این شکایت‌ها رسیدگی خواهیم کرد.

 حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده مردم رباط‌کریم و از اعضای کمیسیون اصل نود مجلس دهم چندی پیش از مفقود شدن ۱۷ پرونده مربوط به تخلف‌های دولت‌های اول و دوم احمدی‌نژاد در این کمیسیون خبر داد و گفت که در زمان مجلس هشتم این پرونده‌ها را به رئیس کمیسیون در آن زمان ارائه کرده اما هم‌اکنون این پرونده‌ها در دسترس نیست.

نوروزی همچنین صبح امروز از تهیه و ارسال نامه‌ای به رئیس کمیسیون اصل نود برای پیگیری ۱۷ پرونده مفقوده تخلف‌های احمدی‌نژاد خبر داد.

1375 نمایش

نظر دادن