تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 تیر 1395 ساعت 13:15

زمان شروع برنامه‌های انتخابات ریاست جمهوری

وزیر کشور گفت: از ۴ ماه دیگر وارد فضای انتخابات می‌شویم و از دی ماه نیز باید ستادهای انتخابات در وزارت کشور فعال شوند.

خبرگزاری مهر: وزیر کشور گفت: از ۴ ماه دیگر وارد فضای انتخابات می‌شویم و از دی ماه نیز باید ستادهای انتخابات در وزارت کشور فعال شوند.

عبدالرضا رحمانی فضلی در گردهمایی معاونین سیاسی استانداری‌های سراسر کشور با اشاره به کودتا در ترکیه گفت: ترکیه ادعای بزرگی داشت، اما وقتی وارد تحولات منطقه شد، با بی‌ثباتی داخلی روبرو شد.

وی افزود: کودتا در ترکیه نشان‌دهنده بی‌ثباتی در ساختار درونی ترکیه بود.

وزیر کشور با بیان اینکه ایران به هیچ وجه نمی‌پذیرد که انتقال قدرت در کشورهای منطقه در اثر اجبار، خشونت و خارج از مردم‌سالاری باشد، گفت: از نظر ایران این کودتا محکوم است.

رحمانی فضلی ادامه داد: شرایط جهانی و منطقه‌ای به گونه‌ای نیست که با کودتا حکومتی جابه‌جا شود.

وی با اشاره به امنیت ایران در منطقه گفت: دشمنان به روشنی و شفاف در حوزه امنیتی ما دخالت می‌کنند که نمونه آن حمایت از منافقان و سخنرانی یکی از مقامات عربستان در جمع آنان است و همه دست به یکی کرده‌اند که ایرانِ امن در منطقه دچار مشکل شود.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده تصریح کرد: از ۴ ماه دیگر وارد فضای انتخابات می‌شویم و از دی ماه نیز باید ستادهای انتخابات در وزارت کشور فعال شوند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان با پیشنهاد برگزاری انتخابات در ۲۹ اردیبهشت مخالفتی نکرده، اما منتظر اظهرنظر رسمی هستیم.

569 نمایش

نظر دادن