تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 تیر 1395 ساعت 10:03

دو تا سه میلیارد درآمد در بیمارستان دولتی!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بابیان این که دیوان محاسبات در قضیه حقوق‌های نجومی خواب بود اعلام کرد یک پزشکی در مدت دو تا سه ماه یک میلیارد تومان از بیمارستان دولتی گرفته است.

آخرین نیوز : مصطفی کواکبیان یکشنبه‌شب در جمع مردم شهرستان پردیس در مسجد اهل‌بیت (ع) بومهن اظهار داشت: خدا را شاکریم که این توفیق را داریم تا در کمتر از دو ماه از زمان افتتاح مجلس دهم، در خدمت مردم شریف شهر بومهن در شهرستان پردیس باشیم.

وی افزود: امام علی(ع) در نامه معروف به اشعث حاکم وقت آذربایجان فرموده‌اند «این حکومت در گردن تو امانتی است و یک لقمه چرب و لذیذ و طعمه نیست» و نگاه ما به حکومت باید چنین نگاهی باشد که این وکالت‌ها و سایر مسؤولیت‌ها را امانت بدانیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: میز ریاست و صندلی قدرت امانت مردم در دست مسؤولان است و امروز امانت 80 میلیون نفر را در دست داریم و باید امانت‌دار خوبی باشیم.

دیوان محاسبات مو را از ماست بیرون بکشد/ دیوان محاسبات خواب بوده است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با انتقاد از حقوق‌های نجومی تصریح کرد: فیش‌های نجومی و حقوق‌های نامتعارف از دولت احمدی‌نژاد آغاز و در این دولت افشا شد.

کواکبیان بیان کرد: نظام هماهنگ پرداخت می‌گوید هفت برابر کف حقوق باید حداکثر پرداخت باشد؛ هیچ‌کس حق ندارد براساس قوانین موجود، حقوق بالای 20 میلیون تومان داشته باشد، در غیراینصورت، مسؤولیت برای این افراد لقمه‌ای چرب و لذیذ است.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس، انتخاب مردم را مسؤولیتی نظارتی بر دوش خود می‌دانیم و دیوان محاسبات زیر نظر مجلس است و باید مو را از ماست بیرون بکشد و حقوق‌های نجومی یعنی آن‌ها واقعاً خواب بودند، چراکه این حقوق‌ها به یک‌باره ایجاد نشده است. سه سال از این دولت و چند سال هم از دولت قبل این مسائل بوده است.

کواکبیان تصریح کرد: طرحی در مجلس آمده که این موضوع را باید جدی بگیریم؛ مشکلات عدیده‌ای در تهران داریم، از زنان بی‌سرپرست گرفته تا کارتن‌خواب‌ها و ... و آیا این انصاف است که با وجود این خلأها، برخی این‌طور حقوق‌ دریافت کنند؟

وی اضافه کرد: باید بررسی و نتیجه‌گیری کنیم؛ روزی رئیس صندوق توسعه ملی گفت اولین مدیر 17 میلیون تومان می‌گرفت؛ اما طی چند سال با افزایش چند درصدی حقوق‌ها اضافه‌ شده و حرف ما این است که خوب همان زمان هم اضافه می‌گرفتند.

پزشکی یک میلیارد تومان از بیمارستان دولتی گرفته است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تأکید کرد: برخی پزشکان در بیمارستان حق کارانه می‌گیرند؛ در فیش یک پزشک دیدم که طی دو تا سه ماه یک میلیارد تومان از بیمارستان دولتی گرفته است و به وزیر بهداشت گفتم در حوزه پزشکی زیرمیزی به رومیزی تبدیل شده و این حقوق‌ها ظلم است و ما پیگیر این مسائل هستیم.

کواکبیان تصریح کرد: شرکت نفت، شرکتی است که پول در اختیار دارد و باید به مدیران 30 یا 40 میلیون تومان حقوق بدهد و این‌ها همه ظلم است و باید مشکلات حل شود.

قدر نظام جمهوری اسلامی را بدانیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص کودتای ترکیه گفت: با توجه تحولات روزهای گذشته و کودتای ترکیه باید قدر نظام جمهوری اسلامی را بدانیم؛ برخی‌ها، انتقام‌گیری را منشأ این کودتا می‌دانند و در یک چشم به هم زدن 200 نفر کشته و بیش از 200 هزار نفر زخمی شده‌اند.

وی افزود: پایه‌های نظام را تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها تضعیف می‌کند و نعمت سلامت با طرح سلامت دولت تدبیر و امید وجود دارد.

کواکبیان اضافه کرد: مرحوم آیت‌الله شهاب‌الدین مرعشی در قم 19 هزار نسخه خطی را به نماز و روزه استیجاری برای این کتابخانه کتاب خریدند؛ ایشان یک‌بار هم به مکه مشرف نشد، پسرشان به ما گفت که 195 نفر از کویت، بحرین، قطر و حتی هندوستان اسمشان را دادند که برای ایشان حج نیابتی انجام دادیم و این نشان می‌دهد نیت را باید برای رضای خدا و خالصانه کرد.

مردم ایران با کسی عقد اخوت نبسته‌اند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: کمیسیون اصل 90 به امور حتی قوه قضاییه هم نظارت دارد؛ مردم ایران با کسی عقد اخوت نبسته‌اند.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون بررسی تخریب ساخت‌وسازها در بومهن گفت: مدیران کل حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی استان تهران باید مصوبات در برخورد با زمین‌خواری را پیگیری و شفاف‌سازی کنند.

کواکبیان تأکید کرد: پیگیر مسائل خلاف قانون در حوزه‌های مختلف هستیم؛ مالیات باید گرفته شود و نباید برای طبقه ضعیف جامعه مته روی خشخاش بگذارند.

از مجلس هشتم حقوق نگرفتم/ حقوق 5 میلیون تومانی کواکبیان

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سؤال یکی از مردم شهر بومهن پیرامون حقوق دریافتی خود بیان کرد: من عضو هیأت علمی دانشگاه هستم و از مجلس هشتم حقوق نگرفتم و 5 میلیون و اندی می‌گیرم که آن را هم از دانشگاه دریافت می‌کنم.

وی ادامه داد: تا سقف 5 میلیون تومان نمایندگان حقوق دارند و نمایندگان شهرستان باید با وجود حواشی زیاد چیزی از جیب خودشان هم بدهند.

کواکبیان در خصوص هزینه بالای دانشگاه‌ها اظهار داشت: پیام نور شهریه زیادی نمی‌گیرد؛ اما برخی خانواده‌ها سه فارغ‌التحصیل بیکار دارند و ما دنبال این هستیم که با شکل‌گیری کمیسیون‌ها، طرح جدی ایجاد اشتغال با اولویت فارغ‌التحصیلان بیکار داشته باشیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: رکود اقتصادی موج بیکاری را به همراه دارد و باید به فکر خروج کشور از رکود باشیم؛ وجود هزاران واحد تولیدی تعطیل به معنای نبود اشتغال در شهرستان پردیس بوده و این رکود آثار به جای مانده از دولت‌های گذشته است.

وی ادامه داد: ایجاد تعاونی‌های مشترک برای تحصیل‌کرده‌ها را مدنظر داریم؛ پشت‌میزنشینی خوب نیست و باید کارآفرینی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه رئیس یک دانشگاه غیردولتی هستم، گفت: با مشکلات دانشگاه‌ها آشنا هستم؛ 700 هزار دانشجوی پیام نور داریم و عرضه بیش از تقاضا در این راستاست.

متأسفانه برخی مدیران در کشور 100 برابر حقوق کف را دریافت کرده‌اند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اضافه کرد: وارث مشکلات انباشته‌شده گذشته هستیم؛ حداکثر حقوق از رئیس‌جمهور تا سفیر و وزیر نباید به 20 میلیون تومان برسد و متناسب با رشد تورم باید حقوق‌ها افزایش پیدا کند؛ باید کف و سقف حقوق را معرفی کرد.

کواکبیان یادآور شد: مدیری به من می‌گفت که در اندونزی نماینده مجلس به پول ایران 48 میلیون تومان حقوق می‌گیرد؛ متأسفانه برخی مدیران در کشور 100 برابر حقوق کف را دریافت کرده‌اند و باید درصد حقوق‌ها را متناسب‌سازی کرد.

وی در خصوص نتایج برجام و ملموس نبودن این توافق اظهار کرد: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، فرمانده اقتصاد مقاومتی و مشغول فعالیت است و تلاش خود را دولت در راستای شعار سال انجام می‌دهند؛ ستادها هم مشغول فعالیت هستند.

مملکت با امضای برجام گل و بلبل نمی‌شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در خصوص برجام و پسابرجام گفت: اگر برجام را امضا کردیم که مملکت گل و بلبل شود، توقع بی‌جایی است؛ اگر برجام امضا نمی‌شد، هفت قطعنامه تحریم سازمان ملل روی میز و زیر میز بود و نسبت به فعالیت هسته‌ای انتقاد داشتند.

وی تصریح کرد: اگر ما خودمان سوژه برای حمله به دستشان می‌دادیم، بد بود؛ نه اینکه توافق کردیم و مقام معظم رهبری به نرمش قهرمانانه هم اشاره داشتند.

کواکبیان با اشاره به اینکه در دوره احمدی‌نژاد هم مذاکره داشتیم، اضافه کرد: ولی توافق اتفاق نمی‌افتاد و در استانبول، مسکو و آلماتی یک و دو مذاکرات پشت مذاکرات بود؛ مذاکره می‌کردیم برای مشخص شدن تاریخ مذاکره بعدی و دولت تدبیر و امید طرحی را نوشت و ظریف شبانه‌روز وقت گذاشت که خطر را برطرف سازد.

وی افزود: تحریم‌ها برداشته شده است، اما ذات امریکا خیانت‌آمیز و بدعهدی است؛ غربی‌ها بدعهدی می‌کنند و اقدامات لابی صهیونیستی در کنگره آمریکا را شاهد هستیم.

به جایش حاضرم برای استیضاح وزرای دولت هم کمک می‌کنم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس گفت: اروپا از آمریکا ترس دارد؛ ما هم خیلی اعتقاد به این دولت داریم اما به جایش از منتقدانشان هستم و حاضرم برای استیضاح وزرای دولت هم کمک می‌کنم.

کواکبیان ادامه داد: قیمت‌ها در دولت قبل ساعتی بالا می‌رفت؛ اقتصاد ما از داخل باید درست و به کمک دولت و مجلس این کار انجام شود.

598 نمایش

نظر دادن