تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 تیر 1395 ساعت 15:25

هشدار هواشناسی به ۷ استان

سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی طی دو روز آینده در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال کردستان، زنجان و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران هشدار داد.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی همچنین برای روز چهارشنبه (امروز) در استانهای آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی آذربایجان غربی و شمال زنجان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی و توصیه کرد برای جلوگیری از خسارت احتمالی هموطنان در استانهای یاد شده تمهیدات لازم را بکار گیرند.

همچنین بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته برای استانهای واقع در شمال‌غرب، زاگرس شمالی و دامنه های البرز مرکزی پدیده رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید موقتی پیش بینی ‌شده است و در مناطق مستعد شمال غرب کشور رخداد تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی در دو روز آینده برای شرق کشور بویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی کرده است و در این مدت در استانهای سمنان، جنوب تهران، قم، مرکزی و شمال اصفهان شاهد وزش باد شدید موقتی همراه با گرد و خاک خواهیم بود.

بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای مهرماه ۹۴ تا روز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه ۹۵ ، میزان بارش‌های سال آبی ۹۵- ۱۳۹۴ در مقایسه با مدت مشابه در سال آبی گذشته ۲۳ درصد افزایش و نسبت به متوسط درازمدت دو درصد کاهش داشته است.

1123 نمایش

نظر دادن