تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 تیر 1395 ساعت 11:39

ماساژ جنس مخالف با پایان خوش!

شاید برای برخی اهالی دهه 60، حمام های عمومی، نماد و نمایی نمناک با سوزش ناشی از کشیده شدن لیف و کیسه های سفت و سخت روی گونه و بدن هایشان باشد، اما برای قدیمی ترها، یادش بخیر بود و یادی از دلاک های همه فن حریف.
مشرق: شاید برای برخی اهالی دهه 60، حمام های عمومی، نماد و نمایی نمناک با سوزش ناشی از کشیده شدن لیف و کیسه های سفت و سخت روی گونه و بدن هایشان باشد، اما برای قدیمی ترها، یادش بخیر بود و یادی از دلاک های همه فن حریف.

 کیف می کردند وقتی از مشت و مال های استخوان نرم کن می گفتند که خستگی یک هفته کار را از تنشان بیرون می کرد. خلاصه داغ بود بازار حمام های عمومی ‌با آن لنگ های خاطره انگیز و نوشابه های تگری که بعد از یک حمام داغ و مشت و مال، حسابی حالشان را جا می آورد.

حالا ناگفته پیداست که همه چیز عوض شده و دلاک‌های ورزیده و با ابهت جایشان را به ماساژورها داده اند و موهیتو خوردن آنهم بعد از ماساژی یک ساعته به افتخاری برای نوکیسه ها تبدیل شده است؛ آدم هایی که فرهنگ و اصالتشان را هم مانند خیلی چیزها در کوچه پس کوچه های قدیمی شهر جا گذاشته اند و با دستی خالی راه تجدد را پیش گرفته اند. آدم هایی که ماساژ گرفتن آنهم توسط جنس مخالف برایشان ارزش است و حاضرند برایش هر مبلغی را پرداخت کنند و در ازایش سلفی هم بخواهند.

همه چیز از وقتی شروع شد که پای ایرانی ها به تایلند باز شد. درست زمانیکه تبلیغات گسترده تورهای سرزمین لبخندها و شگفتی ها صفحات روزنامه ها را از آن خود کرد تا ایرانی ها به یک پای گردشگری و صنعت توریسم تایلند تبدیل شوند و پولهایشان را خرج توسعه آن کشور واقعا سوسک خور کنند.

بازار داغ تبلیغات ماساژ در شبکه های اجتماعی

اما چون راه دور بود و دردسرهایش زیاد، عده ای تصمیم گرفتند رنج مسافران را بکاهند و ماساژورهای چشم بادامی فلک زده را راهی پستوهای کشورمان کنند. این شد که فارغ از مراکز مجاز و رسمی ارائه دهنده ماساژ که بدون منع قانونی و مشکل خاصی کارشان را در فضاهای رسمی تبلیغ می کنند، مراکز غیر مجاز و زیر زمینی بسیاری هم به وجود آمد که به دور از چشم نهادهای نظارتی، ارائه انواع ماساژ آنهم به جنس مخالف را تبلیغ کنند.

استفاده از شبکه های اجتماعی هم به این تب دامن زد و راحت ترین راه برای رسیدن به این گروهها و به قول خودشان سالن های ماساژ، صفحات خاص تبلیغات این مراکز مخفی شد. کافی است  چند کلمه کلیدی را در این شبکه اجتماعی جستجو کنی تا به نتایج جالبی برسی؛ از سالن های ماساژ رسمی و مجاز تا سالن های زیر زمینی و ارائه دهنده خدمات خاص ماساژ.

کلاهبرداری از آقایان، سوء استفاده از خانم ها!

بسیاری از صفحاتشان در اینستاگرام که از مکانهای اصلی اغوای مشتری است، شخصی است و گام اول برای برقراری ارتباط با این صفحات ارسال درخواست برای فالو کردنشان؛ درخواست هایی که معلوم نیست از سوی گردانندگان صفحه پذیرفته شود یا خیر. چون قبل از هر کاری عقبه فعالیت هایت در اینستاگرام را رصد می کنند و تازه وقتی اجازه فالو کردن صفحه شان را خواهند داد که اعتمادشان نسبت به فرد درخواست کننده جلب شود.

اگر با درخواستتان موافقت شد یک قدم جلو افتاده اید و می توانید درخواستتان را به مدیر سالن ماساژ ارائه دهید.

به یکی از صفحات که توسط آقایی سی و چند ساله اداره می شود سر می زنم. برای ارتباط گرفتن با مدیر صفحه تنها یک راه ارتباطی وجود دارد و آن رایانامه است. خودم را خانمی جوان معرفی می کنم و شرایط و لیست قیمت هایش را می خواهم. چند دقیقه بعد پاسخ جالبی برایم می فرستد؛ یک ساعت و نیم ماساژ توسط آقا تنها 35 هزار تومان با یک جلسه رایگان!

محل ماساژ نیز توسط ماساژ گیرنده مشخص می شود و بعد از هماهنگی های لازم آقای ماساژور با امکانات کامل در محل حاضر می شود. وقتی از نحوه پرداخت می پرسم می گوید جلسه اول رایگان است و اگر راضی بودید می توانید پول را در محل پرداخت کنید.

همزمان با یک آدرس دیگر و به عنوان مردی 40 ساله برایش درخواست می فرستم و اینکه می خواهم ماساژورم حتماً خانم باشد.

این بار اما جوابش کاملاً متفاوت است، هزینه یک ساعت ماساژ به 250 هزار تومان افزایش پیدا می کند و بعد از آن است که از طریق همان آدرس، شماره کارتی را برایم می فرستد تا همان ابتدای کار مبلغ مورد توافق را برایش واریز کنم تا شرایط برای ادامه کار فراهم شود. بعد از واریز پول و ارائه تصویر رسید پرداختی به مدیر صفحه که تنها راه ارتباطی با او رایانامه است و بس، باید منتظر تماس ماند تا برای ادامه کار و هماهنگی برای محل ارائه ماساژ هماهنگی کنند.

حالا اما یک روزی گذشته و تماس نگرفتن از سوی این فرد و البته پاسخ ندادن به رایانامه های مکرر تنها یک پیام دارد که ماساژور مورد نظر کلاهبردار بود!
 
این تنها مورد از ماساژورهای کلاهبردار در فضای مجازی نیست. آدم هایی که از هوس بازی عده‌ای سود می برند و با برداشتن کلاهشان روزانه پول زیادی به جیب می زنند. در این مورد کمتر کسی هم حاضر است بابت از دست دادن پول آنهم به بهای کاری غیر شرعی و اخلاقی دست به شکایت بزند و  همین موضوع باعث شده تا فضای مجازی به جولانگاهی برای کلاهبرداران تبدیل شود.

ماساژ در فضای مجازی تنها به این موارد ختم نمی شود. کمی گشت و گذار در بین صفحات ایرانی ماساژ کافی است تا دود از سرت بلند شود. همه چیز آنقدر عجیب است که حتی باور این موضوع که چنین اتفاقاتی در ایران می افتد و افرادی چنین به راحتی برای کارشان تبلیغ می کنند و مشتری جذب می کنند سخت است.

ماساژ دروغین آقا توسط خانم فقط 600 هزار تومان!

در پست های مختلف این صفحه که توسط خانم جوانی ارائه می شود بارها تاکید شده تنها به تماس های تلفنی پاسخ داده می شود و برای تعیین وقت باید از یک روز قبل هماهنگی انجام شود. ابتدا از طریق تلگرام با شماره درج شده در صفحه ارتباط بر قرار می کنم و چند دقیقه بعد لیست خدمات و قیمت هایشان برایم ارسال می شود.

همه چیز واضح است و نیازی به سوالات تکمیلی نیست. ماساژ کامل بدن با روغن مخصوص 300 هزارتومان، ماساژ ریلکسی با روغن مخصوص و بادی هم 600 هزار تومان قیمت گذاری شده است. برای تعیین وقت باید حتماً تماس بگیری تا زمان دقیق مراجعه را برایت مشخص کنند.

بازار داغ کلاهبرداری به بهانه ماساژ جنس‌ مخالف/ کارتن‌خواب‌هایی که در فضای مجازی پول پارو می‌کنند

خانم جوانی با اولین تماس گوشی را بر می دارد و بهترین زمان برای حضورم در سالن ماساژ را سوال می کند. وقتی زمان را تعیین می کنم تشکر می کند و می گوید: "تا چند دقیقه دیگر شماره کارت را برایتان ارسال می کنم لطف کنید مبلغ ماساژ مورد نظرتان را به این شماره کارت واریز کنید و رسید را برایم بفرستید. پس از دریافت رسید پرداختی تان، آدرس را برایتان پیامک می کنیم. البته از دفعات بعد که مشتری ما شدید هزینه را همینجا، حضوری پرداخت خواهید کرد اما برای شروع کار لازم است که اولین بار هزینه را به حساب واریز کنید."

از حرف هایش بوی شیادی به مشام می رسد و معلوم نیست بعد از واریز وجه به حساب بازهم جواب تلفن را بدهد یا به دوست کلاهبردارش بپیوندد.

غنی لو: تلفن ها و حساب های این کلاهبرداران متعلق به کارتن خوابهاست

بازار داغ کلاهبرداری به بهانه ماساژ جنس‌ مخالف/ کارتن‌خواب‌هایی که در فضای مجازی پول پارو می‌کنند

به سراغ دکتر رضا غنی لو عضو هیئت علمی دانشگاه پلیس و مشاور معاونت اجتماعی ناجا می رویم تا از چند و چون فعالیت این افراد در فضای مجازی و نحوه برخورد پلیس با آنها آگاه شویم.

وی، وظیفه رصد، شناسایی و معرفی این افراد به دستگاه قضایی را از وظایف پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی می داند و می گوید: به دلیل بارگذاری بسیاری از این صفحات و سایت ها از طریق آی پی های خارج از کشور، امکان ردیابی و برخورد با آنها وجود ندارد.

غنی لو در عین حال خاطرنشان کرد: پلیس فتا وظیفه دارد محل دقیق فرد خاطی را شناسایی و اعلام کند. با اینحال به دلیل اینکه اکثر بارگذاری ها از دیگر کشورها صورت می گیرد و بر اساس قوانین این  کشورها چنین  اعمالی مجرمانه تلقی نمی شوند نمی توان از پلیس اینترپل نیز انتظار مساعدت و همکاری داشت.

به گفته این کارشناس رسمی دادگستری، تمامی خطوط تلفن همراهی که این افراد با استفاده از آنها اقدام به برقراری ارتباط با مشتری های خود می کنند جعلی است و با استفاده از شناسنامه و یا کارت ملی افراد بی خانمان و کارتن خواب خریداری شده است؛ افرادی که بسیاری از آنها یا فوت کرده اند یا در خیابان ها و کمپ های ترک اعتیاد زندگی می کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: با این اوصاف مردم باید مراقب چنین تبلیغاتی که بیشتر با هدف کلاهبرداری انجام می شود باشند. چرا که تبلیغات در این حوزه با دو هدف کلاهبرداری و یا روابط نامشروع صورت می گیرد و افرادی که از این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند به سختی می توانند حق خود را از کلاهبرداران بگیرند.

غنی لو توصیه هایی نیز به مردم دارد و از مردم می خواهد در صورت مواجهه با چنین مواردی موضوع را در کوتاه‌ترین زمان به پلیس فتا و یا شماره تلفن 110 اطلاع دهند. نیروهای پلیس به محض اطلاع رسانی مردمی موظف به پیگیری موضوع و اطلاع رسانی درباره نتیجه گزارش آنها دارند. لذا اگر ظرف یک هفته به شکایت و یا گزارش آنها رسیدگی نشد می توانند با تلفن 197 تماس بگیرند وموضوع را با واحد رسیدگی به شکایات مردمی ناجا در میان بگذارند.
 
به راحتی می توان با گشتی کوتاه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، لیست بلند و بالایی از صفحات ارائه دهنده ماساژهای غیر اخلاقی توسط جنس مخالف تهیه کرد. صفحاتی که بیشتر با هدف سرکیسه کردن عده ای ساده لوح و هوس باز، ایجاد و با چند تصویر در آمده از گوگل تزیین شده اند.

در این شرایط که گستردگی فضای مجازی راه را برای رشد قارچ گونه چنین باندهایی باز گذاشته، همان مثال آدم هایی که اهل حمام عمومی و دلاکی بودند به کار می آید که "شنونده باید عاقل باشد."
4281 نمایش

نظر دادن