تاریخ انتشار: سه شنبه, 01 تیر 1395 ساعت 09:06

محاکمه متهمان تعرض به زن فرانسوی در فرحزاد

مردان افغان که متهم به تعرض به یک توریست فرانسوی در تهران بودند، پای میز محاکمه رفتند و دفاعیات خود را مطرح کردند.

به گزارش شرق، شهریور سال گذشته زن توریست فرانسوی‌ به مأموران کلانتری فرحزاد مراجعه کرد و گفت توسط چند مرد مورد تعرض قرار گرفته ‌است.

این زن به پلیس گفت: من کوه‌نوردی حرفه‌ای هستم و برای کوه‌نوردی از مرز ارمنستان به ایران آمدم. در فرحزاد در حال طبیعت‌گردی بودم که چند مرد جلو مرا گرفتند و مرا به محلی کشاندند و مورد آزار جنسی قرار دادند. من به کمک مرد دیگری که این صحنه را دید، از محل فرار کردم و توانستم خودم را به پلیس برسانم. با توجه به مشخصاتی که این زن داده ‌بود، مأموران پلیس موفق شدند مردان افغان را شناسایی و بازداشت کنند. در بازجویی‌ها دو نفر از سه مرد بازداشت‌شده به تعرض اعتراف کردند. اما یکی از آنها گفت من فقط به این زن کمک کردم و با او کاری نداشتم. در اولین جلسه رسیدگی به این پرونده، وکیل‌مدافع زن فرانسوی و شخص شاکی حضور داشتند.

زن فرانسوی یک‌بار دیگر توضیح داد چه اتفاقی برای او افتاده ‌است و گفت: این افراد جلو من را گرفتند و وادارم کردند به آلونکی که داشتند بروم و در آنجا من را مورد آزار قرار دادند اما مرد دیگری آمد و به من کمک کرد. من از او شکایتی ندارم و به‌اشتباه او را بازداشت کرده‌اند اما از دو نفر دیگر شکایت دارم. چندین جلسه تحقیق از دو مرد افغان انجام گرفت و با وجود اینکه زن فرانسوی اعلام کرد دیگر در ایران نمی‌ماند و خواستار مجازات متهمان است و کشور را ترک کرد، وکیل‌مدافع او همچنان در جلسات حاضر شد. روز گذشته آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. متهمان در دادگاه حاضر شدند و دفاعیات خود را مطرح کردند همچنین وکیل‌مدافع متهم نیز در جایگاه حاضر شد و در مورد شکایت موکلش صحبت کرد.

با توجه به اینکه جلسه رسیدگی غیرعلنی بود، جلسه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و قاضی دادگاه اعلام کرد دو متهم اصلی پرونده اتهام خود را رد و اعلام کردند ما هیچ‌ تعرضی به زن فرانسوی نکردیم. وقتی از آنها سؤال شد چه کسی اقدام به این کار کرده ‌است، گفتند چون محل تاریک بود، ما اصلا نمی‌دانیم چه کسی به او تعرض کرد و چه اتفاقی افتاد. سومین متهم پرونده نیز توضیح داد برای کمک به زن فرانسوی رفته بود و با او هیچ‌کاری نداشت. او گفت: من اصلا نمی‌دانم که چه کسی این کار را کرده ‌است. وقتی وارد ساختمان شدم، دیدم زن فرانسوی کمک می‌خواهد و به او کمک کردم، اصلا با این زن کاری نداشتم و نمی‌دانم چه شده ‌است و چه کسانی دقیقا این کار را کرده‌اند.

بعد از پایان جلسه رسیدگی، هیأت قضات وارد شور شدند و متهم ردیف سوم این پرونده را که زن فرانسوی نسبت به او اعلام رضایت کرده ‌بود تبرئه کرده و در مورد دو متهم دیگر پرونده که غلام ١٨ساله و حکیم ٢٦ساله هستند، به‌زودی رأی صادر خواهد شد.

819 نمایش

نظر دادن