تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 خرداد 1395 ساعت 10:18

آیت‌الله حائری شیرازی: حدادعادل و عارف در حضور رهبري عهد اخوت ببندند

استاد علوم اسلامي دانشگاه‌هاي كشور گفت: ما بايد سليقه‌هاي سياسي متعدد در جامعه داشته باشيم، اما يادمان نرود، همه يك رهبر داريم و همه در يك نماز شركت مي‌كنيم و همه با هم ركوع مي‌رويم و با هم سجده مي‌كنيم، فراموش نكنيم اين فرهنگ غربي است كه اصلاح‌طلب را از اصولگرا دور كند، فرهنگ اسلامي اين انفكاك و تفرقه را نمي‌پذيرد.
اين روزها كه مجلس دهم تشکیل شده و از دو طيف اصلاح‌طلب و اصولگرا در آن حضور دارند به اعتقاد بزرگان مهم‌ترين بحثي كه بايد دنبال شود بحث وحدت و فراموش كردن گلايه‌هاست كه در اين مسير بزرگان پيشقدم شده و به ارائه راهكارهايي مي‌پردازند از جمله آيت‌ا... حائري شيرازي، استاد حوزه و دانشگاه كه پيشنهاد كرد: « آقاي حداد عادل كه در طيف اصولگرايان بوده و آقاي عارف كه بيشترين راي را از اصلاح‌طلبان آورده بيايند و مصداق آيه شريفه وحدت بشوند و در حضور رهبر معظم انقلاب عهد اخوت ببندند، تا وحدت اصلاح‌طلبي و اصولگرايي در بدنه جامعه شكل گيرد.»

وي با بيان اينكه اصلاح‌طلب حقيقي بنده مومن خداست گفت: اصولگراي حقيقي نيز بنده مومن خداست. اگر اين ۲ طيف از راه وحدت خارج شوند و در راه حذف قدم بردارند و دامنه كار خود را از رقابت سالم خارج نمايند هر ۲ قدرت گرا هستند و قدرت‌گرايي راه شيطان است.

وي افزود: اين زاييده فرهنگ غرب است كه اصلاح‌طلب يا اصولگرا همديگر را به سخره بگيرند، مسخره كردن در فرهنگ سياسي غرب پذيرفته شده اما اسلام آن را نهي كرده، طعنه زدن، ريشخند، با طنز برخوردكردن، مسخره كردن، نيش زدن، افشاگري در عين راستگويي اگر نتيجه اش آبروريزي مومن است گناه كبيره است و اگر دروغ و تهمت باشد گناه اكبر است، اصلاح‌طلب و اصولگرا بايد از اين صفات ناپسند بري باشند.

 آيت‌ا... حائري شيرازي با اشاره به ثمره تفرقه افكني‌هاي رژيم بعث در عراق يادآور شد: در عراق ديديم كه حزب بعث در نتيجه همين تفرقه افكني‌ها به وجود آمد و نژادپرستي در اين كشور حاكم شد و دشمني بين ۲ كشور ايران و عراق را به حدي رساند كه در هشت سال جنگ تحميلي بيش از ۲۰۰ هزار نفر از ما شهيد و بيشتر از اين تعداد از عراق كشته شدند و ويراني‌هاي فراوان و جانبازان و اسرا برجا ماندند، اما وقتي اسلام واقعي در عراق آمد ما شاهديم كه در اربعين حسيني شهروند عراقي كف پاي زائر ايراني را مي‌بوسد و پاي او را ماساژ مي‌دهد تا خستگي سفر از او دور شود، اين ۲۳ ميليون نفري كه در اربعين به عراق مي‌روند همه ‌ميهمان عراقي‌ها بودند، اين نتيجه وحدت است. آيت‌ا... حائري شيرازي خاطرنشان كرد: حالا اين مساله اصولگرايي و اصلاح‌طلبي يك ايده غربي است كه مي‌خواهد بين ما تفرقه ايجاد كند، اصولگرايي و اصلاح‌طلبي در حد رقابت‌هاي انتخاباتي پذيرفته شده است اما با شكل‌گيري دولت بايد اين اختلافات كنار برود، اصولگرايي و اصلاح‌طلبي بين ما آمده تا مثل حزب بعث كه عرب و ايراني را جدا كرد اين هم دشمن تراشي مي‌كند.

همه يك رهبر داريم

استاد علوم اسلامي دانشگاه‌هاي كشور گفت: ما بايد سليقه‌هاي سياسي متعدد در جامعه داشته باشيم، اما يادمان نرود، همه يك رهبر داريم و همه در يك نماز شركت مي‌كنيم و همه با هم ركوع مي‌رويم و با هم سجده مي‌كنيم، فراموش نكنيم اين فرهنگ غربي است كه اصلاح‌طلب را از اصولگرا دور كند، فرهنگ اسلامي اين انفكاك و تفرقه را نمي‌پذيرد. وي اضافه كرد: كسي كه فكر مي‌كند توانسته رهبر را مصادره كند خودش را به سخره گرفته، رهبري مصادره شدني نيست، جايگاه رهبري در وجود هر ۲ طيف و رهبري براي هر ۲ سليقه رهبر است، آنكه رهبري را براي يك طرف مي‌خواهد به دنبال آن است كه رهبر را از رهبري بيندازد.

*روزنامه آرمان

671 نمایش

نظر دادن