تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 خرداد 1395 ساعت 18:02

دست ندادن با جنس مخالف جریمه دارد!

مقام‌های محلی در سوئیس طی حکمی اعلام کردند مسلمانان نباید به بهانه باورهای مذهبی از دست دادن با معلمان جنس مخالف خودداری کنند.

آخرین نیوز: مسئولان آموزش و پرورش شهر بازل روز چهارشنبه با صدور این حکم تصمیم قبلی خود مبنی بر مستنثی بودن مسلمانان از دست دادن با معلمان جنس مخالف را لغو کردند.

به موجب این حکم، والدین و قیم دانش آموزانی که از دست دادن با معلم جنس مخالف امتناع کنند با جریمه‌ای تا مبلغ پنج هزار دلار مواجه خواهند شد.

این مسئولان در بیانیه‌ای اعلام کردند: «یک معلم این حق را دارد که دست دادن را (از فرد مقابل) مطالبه کند.»

این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که یکی از مدارس به دو بردار 14 و 15 ساله سوری تبار اجازه داده بود با معلم زن خود دست ندهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تصمیم که به طور مستقل از سوی این مدرسه و بدون اطلاع مقام‌های بازل اتخاذ شده بود، جنجال‌هایی را در سوئیس رقم زد.

در این گزارش آمده است دست دادن در مدارس سوئیس با معلمان به نشانه احترام بوده و یکی از سنت‌های نهادینه در این کشور است.

مقام‌های سوئیسی در توجیه این حکم اعلام کردند: «منافع عمومی مرتبط با برابری جنسیتی و ادغام اتباع خارجی در جامعه سوئیس بسیار مهمتر از نگرانی‌های مربوط به آزادی عقاید دانش آموزان است.»

مسئولان آموزشی بازل همچنین با اشاره به دو دانش آموز سوری اعلام کردند اگر آنها از دست دادن با معلم خود امتناع کنند «مجازات‌هایی که قانون تعیین کرده اعمال خواهد شد.»

در همین حال، مقام‌های محلی اعلام کردند روند اعطای تابعیت سوئیس به این خانواده سوری را بر سر این مساله متوقف کرده‌اند.

سوئیس هشت میلیون نفر جمعیت دارد که حدود 350 هزار نفر آنان مسلمان هستند.

از جمله موارد جنجالی دیگر مربوط به مسلمان در سوئیس می توان به جریمه خانواده هایی اشاره کرد که خواسته بودند دختران آنها در کلاسهای شنا که با پسران بصورت مختلط برگزار می شود، حاضر نشوند.

با این حال مسلمانان سوئیس موفقیت هایی را در دادگاهها علیه مدارسی که خواهان قدغن کردن حجاب شده بودند داشته اند.

منبع: پرس تی وی

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

1594 نمایش

نظر دادن