تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 خرداد 1395 ساعت 13:13

بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی در خرداد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از ابلاغ دستور بخشیدگی جرائم دیرکرد تخلفات رانندگی تا پایان سال 94 از سوی دولت خبرداد و گفت: در این طرح تنها دیرکرد جرائم بخشیده می‌شود و اصل جریمه به قوت خود باقی است.

به گزارش آنا، سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده از سوی پلیس راهور به منظور بخشیده شدن جریمه دیرکرد تخلفات رانندگی تا پایان سال 94 اظهار کرد: به محض ابلاغ از سوی دولت این موضوع اجرایی و عملیاتی می‌شود و از همه شهروندان تقاضا دارم نسبت به پیگیری جرائم و تخلفاتی که مرتکب شده‌اند از طریق سامانه اینترنتیrhavar120.ir اقدام تا از میزان جرائم خود آگاه شوند.

وی با بیان اینکه شهروندان در این سامانه علاوه‌بر میزان جرائم می‌توانند از میزان نمرات منفی خود به علت تخلفات مطلع شوند، اضافه کرد: پلیس در این سامانه شرایطی را به وجود آورده است که شهروندان بتوانند به صورت انتخابی جرائم خود را پرداخت کنند شاید فردی توان پرداخت جرائم به صورت یکجا را نداشته باشد و می‌تواند قسمتی از جرائم خود را پرداخت کند همچنین شهروندان از طریق سامانه پیامکی 1101202020 پلیس +10 و سامانه پیش‌خوان دولت می‌توانند از میزان جرائم رانندگی خود مطلع شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه دیرکرد جرائم شامل تخلفاتی که به صورت تسلیمی یا الحاقی ابلاغ شده است،‌ عنوان کرد: این جرائم شامل حال رانندگانی می‌شود که از دریافت برگه جریمه خودداری کرده و شامل دیرکرد شده است همچنین جرائمی که پس از 60 روز پرداخت نشده‌اند دو برابر می‌شود در واقع در این طرح اصل جرائم باقی می‌ماند و فقط دیرکرد جرائم است که شامل بخشودگی می‌شود.

به گفته مهری از زمانی که ابلاغ اجرای این طرح از سوی دولت به پلیس داده شود دو هفته زمان برای اجرای آن در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور ناجا تأکید کرد که تا پایان خرداد ماه این طرح اجرایی خواهد شد.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

1175 نمایش

نظر دادن