تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 خرداد 1395 ساعت 10:17

شهاب حسینی و ترانه علیدوستی یادآور مارچلو ماسترویانی و سوفیا لورن هستند

بازیگر فیلم ˝فروشنده˝ گفت شهاب حسینی و ترانه علیدوستی یکی از بهترین زوج‌های سینمایی‌ای هستند که تاکنون داشته‌ایم و به نوعی یادآور زوج مارچلو ماسترویانی و سوفیا لورن هستند.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از ایسنا،‌ بابک کریمی یکی از بازیگران فیلم "فروشنده" به کارگردانی اصغر فرهادی است که در شصت‌و‌نهمین جشنواره فیلم کن همراه با عوامل این فیلم حضور داشت.

او که زودتر از دیگر سازندگان این فیلم از کن به ایران بازگشت،‌ با اشاره به سابقه حضور خود در فیلم‌هایی از بلژیک و ایتالیا به عنوان بازیگر تاکید دارد که موفقیت این فیلم در دیده شدن و جلب توجه‌ها به بازیگرانش‌ در حضور جهانی آن‌ها موثر است.

بابک کریمی با اشاره به دوربین‌ها و تلفن‌های همراه زیادی که همه چیز را در این جشنواره به سرعت انتشار می‌دادند،‌ به لحظات جالب توجه جشنواره کن برای تیم "فروشنده" اشاره و اظهار کرد: همه چیز در این جشنواره برایمان هیجان‌انگیز بود مخصوصا وقتی تیتراژ پایانی فیلم در سالن شروع شد و واکنشی که تماشاگران نشان دادند خستگی ما را از تن به در کرد، چون به هر حال این اضطراب وجود داشت که بازتاب آن چطور خواهد بود و اگرچه منتقدان نظرات خود را مطرح کرده بودند اما برای یک فیلمساز و گروه سازنده‌ فیلم ارتباط با مخاطب همیشه مهم است.

وی افزود: برای ما خوشحال‌کننده بود که توانستیم آنچه را می‌خواهیم منتقل کنیم، به درستی اتفاق افتاده است. در واقع واکنشی که در چنین مواقعی از تماشاگران دیده می‌شود مثل برقی است که چراغی را روشن می‌کند و این اتفاق برای ما هم رخ داد آن هم زمانی که مردم در پایان فیلم 15 دقیقه به طور مداوم دست می‌زدند.

بازیگر فیلم "جدایی نادر از سیمین" ادامه داد:‌ دومین لحظه‌ هیجان‌انگیز این جشنواره برای ما شب بعد از نمایش فیلم و در مراسم اختتامیه بود؛ یعنی زمانی که اصغر فرهادی جایزه گرفت، چون معمولا در کن به هر فیلمی یک جایزه می‌دهند و وقتی شهاب جایزه‌اش را گرفت فکر کردیم که دیگر جایزه‌های "فروشنده" تمام شده است، اما گرفتن جایزه‌ بهترین فیلمنامه باعث شد حتی خود فرهادی هم جا بخورد. پس از این جایزه، دیگر اتفاق خوبی که شاهدش بودیم عکس‌ها و پیام‌های تبریکی بود که از طریق سایت‌ها و صفحات اجتماعی مختلف منتشر می‌شد و متوجه می‌شدیم که در ایران چقدر مردم خوشحال شده‌اند.

کریمی با بیان اینکه هیجان این اتفاق شاید شبیه به آن چیزی باشد که در شب‌های برلین و اسکار رخ داد که همگی در یک نوع هیجان شریک بودیم گفت: البته تأسف‌انگیز است که می‌بینیم دلواپسان درون و بیرون مرز‌ها در بی‌اعتبار کردن هر نوع استعداد، موفقیت و غرور ملی که برای مردم ایجاد می‌شود کوتاهی نمی‌کنند و البته به نظر می‌رسد این هم شغل آن‌هاست.

او درباره بازی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی،‌ دیده شدن آن‌ها در سطح جهان و امکان بازی در پروژه‌های خارجی بیان کرد: به هر حال خیلی از فیلم‌ها در چنین جشنواره‌هایی دیده می‌شوند و اگر قرار باشد بازیگری در فیلمی خارجی همکاری کند یکی از نکات مهم قضیه زبان است و اینکه ارتباط برقرار شود. درباره بازیگران ما هم مسلم است که توجه زیادی به آن‌ها جلب شده و فکر می‌کنم سینمای ایران به آن سطح رسیده است که می‌تواند با سینمای جهان همکاری کند. پیش از این فقط فیلمسازان بودند که دیده می‌شدند، اما از الان به بعد بازیگران ما هم چهره‌ای جهانی پیدا کرده‌اند.

بازیگر فیلم "ماهی و گربه" همچنین درباره‌ نشان نخل طلا شهاب حسینی گفت:‌ جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن در واقع به نوعی برای هر دو بازیگر اصلی این فیلم یعنی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی است، چون نمی‌شود در یک فیلم یکی خوب بازی کند و دیگری بد، حتی عوامل پشت صحنه هم در هر موفقیتی دخیل هستند، با این حال به نظرم شهاب و ترانه الان در اوج کیفیت کاری خود از نظر خلاقیت و استعداد و یکی از بهترین زوج‌های سینمایی هستند که از نظر ترکیبی تاکنون داشته‌ایم.

بابک کریمی افزود: این زوج هنری طوری مکمل‌های خوبی برای هم شده‌اند که مرا به یاد زوج هنری دهه‌ی 60 یعنی مارچلو ماسترویانی و سوفیا لورن می‌اندازند، یعنی همان معجزه‌ای که در آن زوج هنری بود در بین این دو هم دیده می‌شود. من به عنوان یک بازیگر افتخار می‌کنم که با آن‌ها همکار بودم، چون این دو نفر جدا از اینکه دو بازیگر خوب هستند دو انسان خوب هم هستند مخصوصا اینکه گاهی پیش می‌آید، یک بازیگر خوب است اما پس از پایان فیلم خیلی تمایلی به ادامه همکاری ندارد ولی درباره‌ی این دو نفر قضیه فرق دارد.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

869 نمایش

نظر دادن