تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 ارديبهشت 1395 ساعت 11:10

ساندرز در ویرجینای غربی کلینتون را شکست داد

برنی ساندرز، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا دیروز موفق شد در ایالت ویرجینیای غربی رقیب خود هیلاری کلینتون را شکست دهد.

برنی ساندرزبه گزارش آنا به نقل از رویترز، برنی ساندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه، هیلاری کلینتون را در ویرجینیای غربی شکست داد و آراء رأی‌‌دهندگانی را که به اقتصاد بدبین بودند، از آن خود کرد. این نتیجه نشان می‌دهد که کلینتون احتمالا در انتخابات سراسری در ایالت‌های صنعتی آمریکا با مشکل مواجه خواهد شد.

با وجود این شکست، خانم کلینتون همچنان به شدت گزینه مورد نظر دموکرات‌ها برای انتخابات سراسری 8 نوامبر محسوب می‌شود.

کلینتون در انتخابات ماه نوامبر در رقابت با ترامپ، باید رأی طبقه متوسط در ایالت‌های کمتر صنعتی‌تر نظیر اوهایو و پنسیلوانیا را به دست بیاورد.

ترامپ 69 ساله روز سه‌شنبه به آسانی در ایالت‌های ویرجینیای غربی و نبراسکا به پیروزی رسید. کاندیدای منتخب جمهوری‌خواهان قرار است روز پنجشنبه در سنا با رهبران حزب از جمله پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کند.

پس از آنکه رایان هفته گذشته اعلام کرد که هنوز آماده اعلام پشتیبانی از ترامپ نیست، ترامپ روز یکشنبه گفت: «وی باید تصمیم بگیرد که آیا همچنان می‌خواهد رایان ریاست کنوانسیون حزب در ماه جولای را عهده‌دار باشد یا نه.»

اما ترامپ روز سه‌شنبه در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت: «تمایل دارد رایان ریاست کنوانسیون را مطابق برنامه‌ریزی قبلی عهده‌دار باشد.»

او گفت: «وی (رایان) مرد بسیار خوبی است. او خیر و صلاح حزب را می‌خواهد.»

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

539 نمایش

نظر دادن