تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 ارديبهشت 1395 ساعت 01:39

مینو خالقی: شکایت می کنم

آخرین نیوز : رییس جمهور، مینو خالقی را منتخب مردم اصفهان می داند. مجید انصاری می گوید: تعداد نمايندگان زن مجلس دهم از نگاه دولت روحانی، ١٧ منتخب + مينو خالقي است.

به گزارش آخرین نیوز، روزنامه عتماد نوشت:

با روشن شدن اين مساله، ماجراي اصفهان ابعاد ديگري به خود گرفت و منتخب سوم مردم اصفهان را وادار كرد تا دست به دامن دستگاه قضا شود و اعلام كند شكايت خواهد كرد. 

در آيين گراميداشت روز كارگر و در سخنراني حسن روحاني يك جمله در لفافه بيش از هر جمله ديگري مورد توجه قرار گرفت، جمله‌اي كه رييس‌جمهور در حساب توييتري خود هم بر آن تاكيد كرد و آن ابراز خوشحالي‌اش از ورود ١٨ زن به مجلس بود. اين به آن معني بود كه از نظر رييس‌جمهور مينو خالقي هم جزو منتخبين محسوب مي‌شود.

ديروز اما اتفاق ديگري رخ داد؛ اتفاقي كه از شبكه‌هاي اجتماعي آغاز شد و عكس‌هايي منتسب به مينو خالقي در فضاي مجازي دست به دست مي‌شد و برخي مدعي شدند كه همين عكس‌ها سبب ابطال آراي مينو خالقي توسط شوراي نگهبان يك ماه پس از انتخابات شده است. اقدامي كه سبب شد تا منتخب سوم مردم اصفهان طي بيانيه‌اي اعلام كند نه‌تنها اين عكس‌ها هيچ‌گونه ارتباطي به وي ندارد بلكه اين موضوع را پيگيري قضايي خواهد كرد.

به گزارش ايلنا منتخب سوم مردم اصفهان در اين بيانيه نوشته: در كمال تاسف افرادي بي‌هويت و منفعت‌طلب در رسيدن به منافع و مطامع سياسي خود تمامي اصول شرعي و قانوني را زير پا مي‌گذارند. 

وي ضمن جعلي خواندن تصاوير منتشر شده در فضاي مجازي يادآور مي‌شود: ضمن تكذيب شديد هرگونه ارتباط اين تصاوير جعلي به خود، از كليه مراجع ذي‌صلاح تقاضا مي‌نمايم در جهت حفظ شؤون جامعه اسلامي و حق خود به عنوان زني مسلمان و پايبند به اصول شريعت اسلامي با جديت كامل با برهم‌زنندگان امنيت رواني جامعه و مرتكبين جرم افترا در اين زمينه برخورد نمايند.

خالقي در پايان آورده است: پيگيري قضايي اين موضوع توسط اينجانب در حال انجام است. قطعا مرتكبين اين اعمال شنيع بايد خود را آماده پاسخگويي در محضر عدل الهي و سپس قانون و ملت نمايند.

مجلس هم مينو خالقي را منتخب مي‌داند

از زماني كه رييس‌جمهور شخصا وارد موضع‌گيري در اين مورد شد مشخص بود كه اين موضوع ابعاد ديگري هم به خود خواهد گرفت به ويژه كه شوراي نگهبان در تمام اين مدت و در برابر همه اظهاراتي كه مربوط به اين ماجرا بود سكوت كرده بود اما با ورود شخص روحاني به اين ماجرا سكوت خود را شكست و به صحبت‌هاي رييس‌جمهور واكنش نشان داد.

از سوي ديگر روابط عمومي مجلس براي روز ١٨ ارديبهشت و جلسه‌اي كه براي همه منتخبان در سراسر كشور تدارك ديده از مينو خالقي هم به عنوان منتخب سوم اصفهان دعوت به عمل آورده است. هنوز مشخص نيست ماجراي جنجالي اصفهان به كجا ختم خواهد شد اما به خوبي روشن است دولت، وزارت كشور و حتي مجلس شوراي اسلامي هم مينو خالقي را منتخب محسوب مي‌كنند و تنها شوراي نگهبان است كه سرسختانه ايستاده و اجازه ورود منتخب سوم مردم اصفهان به مجلس را نمي‌دهد.

در اين ميان اما علي مطهري هم همچنان بر سر مواضع خود در اين مورد ايستاده و بار ديگر اعلام كرده كه پيگير استيضاح وزير كشور است و در صورتي كه اعتبار نامه منتخب سوم اصفهان از سوي وزارت كشور صادر نشود وزير كشور را استيضاح خواهد كرد.

اين‌بار اما نماينده مردم تهران به جز صدور اعتبارنامه توسط وزير كشور راه‌هاي ديگري را هم پيشنهاد داده است، استفسار و فرستادن پرونده توسط رهبر انقلاب به هيات حل اختلاف ميان قوا.

پيشنهاد مطهري

به نظر مي‌رسد اگر در آن سو شوراي نگهبان بر سر موضعش ايستاده، در اين سو هم نماينده‌اي از مجلس به همان سرسختي بر سر موضع خود درباره ماجراي اصفهان ايستاده است. مطهري اما اين‌بار راه‌حل‌هاي ديگري هم پيشنهاد داده است.

مطهري در تشريح راه‌هاي سه‌گانه ممكن براي رسيدگي به اين پرونده گفت: به طور كلي سه راه براي رسيدگي به اين پرونده وجود دارد؛ فارغ از راه نخست كه‌‌ همان استيضاح وزير است، امكان استفسار به عنوان راه‌حل دوم نيز مطرح شده كه به نظر بنده باتوجه به اينكه قانون در اين خصوص هيچ ابهامي ندارد، ضروري نيست و راه سوم اين است كه رهبر انقلاب اين پرونده را به هيات حل‌اختلاف واگذار كند. مطهري نتيجه‌گيري كرد: شخصا معتقدم وزارت كشور بايد هرچه سريع‌تر اعتبارنامه را صادر و به مجلس ارسال كند، چراكه هيچ مشكل و ابهامي در اين پرونده وجود ندارد.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

1429 نمایش

نظر دادن