تاریخ انتشار: سه شنبه, 24 فروردين 1395 ساعت 11:22

واکنش واشنگتن به تحویل اس-300 به ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: با تحویل تجهیزات دفاعی پیشرفته به ایران مخالفیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به خبر پیشرفت پروژه تحویل اس-300 به ایران می‌گوید کشورش با تحویل سامانه‌های دفاعی پیچیده به این کشور مخالف است.

به گزارش آخرین نیوز، «مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب در میان خبرنگاران روایتی «صادقانه» از روابط ایران و آمریکا و واکنشی به خبر پیشرفت پروژه تحویل اس-300 به ایران داشت.

در ابتدای بخش ایرانی کنفرانس خبری امشب وزارت خارجه آمریکا، یکی از خبرنگاران از تونر پرسید که آیا برنامه‌ای برای تبادل مجدد زندانی با ایران در حال اجراست؟

سخنگو پاسخ داد: «تنها می‌توانم بگویم که ما مجدداً از ایران می‌خواهیم که امکان دسترسی حافظ منافع ما یعنی سفارت سوئیس به شهروندان آمریکایی را ایجاد کند و شهروندان ما را آزاد کند.»

خبرنگار در ادامه سوال خود پرسید: «آیا در کنار برجام، بر سر مسائل دیگر هم با ایران تماس دارید؟»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا لبخندی زد و پس از چند ثانیه مکث گفت: «اگر بخواهم صادقانه بگویم، اطلاعی از این قضیه ندارم.» تونر در ادامه تصریح کرد که آخرین ارتباطی که وی در جریان آن قرار گرفته، همان ماجرای آزادی 7 آمریکایی بوده است.

امروز «جابری انصاری» سخنگوی وزارت خارجه ایران از طی شدن مسیر اجرایی مرحله نخست قرارداد تحویل سامانه پدافندی اس-300 به ایران خبر داده بود؛ از سمت‌ها روس‌ها اما سخنگوی کرملین گفته بود «در این خصوص نظری ندارم.»

مارک تونر به گفته‌های سخنگوی وزارت خارجه ایران واکنش نشان داد و گفت: «از پیشرفت‌های حاصله در تحویل سامانه اس-300 به ایران اطلاع داریم ولی ما کماکان مخالف تحویل امکانات دفاعی پیشرفته به ایران هستیم.»

منبع: فارس

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

726 نمایش

نظر دادن