تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 فروردين 1395 ساعت 11:44

کری: اسد نمی‌تواند رئیس‌جمهور آینده سوریه باشد

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه باردیگر مدعی شد که "بشار اسد مشروعیت ندارد و نمی‌تواند رئیس‌جمهور آینده سوریه باشد."

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه تلویزیونی با طرح اتهاماتی بی پایه و اساس علیه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه مدعی شد: " اسد پس از اینکه سوریه را با گاز شیمیایی و بشکه‌ها بمباران کرد و ساکنان را گرسنه نگه داشت و آن‌ها را شکنجه و مجبور به فرار کرد دیگر نمی‌تواند مشروعیت خود را برای برعهده گرفتن امور سوریه بازیابد. چگونه ممکن است وی رئیس‌جمهور مشروع کشور در آینده باشد؟ من فکر نمی‌کنم این مسئله امکان پذیر باشد هیچ کسی را هم نمی شناسم که این مسئله را ممکن بداند."

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سیریانیوز، وی در ادامه ادعاهای خود گفت: اگر اسد با روند انتقال مشروع قدرت موافقت نکند روس‌ها گفته‌اند که هرگز به حمایت از وی ادامه نخواهند داد و در این صورت بی تردید ما شاهد افزایش خشونت و بازگشت به جنگ خواهیم بود.

این ادعای کری درحالی مطرح شد که مسکو چند روز قبل پیشنهاد داد که مسئله سرنوشت اسد را به طرف‌های درگیر واگذار کرد و بررسی این مسئله را به تأخیر انداخت.

کری گفت: روس‌ها و ایرانی‌ها که حامی نظام اسد هستند درباره سرنوشت وی به مذاکره می‌پردازند و از انتقال سیاسی در ژنو حمایت می‌کنند.

وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفته بود که مذاکرات آتی درباره انتقال سیاسی آزمونی برای سنجش میزان جدیت نظام سوریه، مسکو و تهران در رسیدن به حل بحران است.

درحالی که دمشق می‌گوید مسئله ریاست‌جمهوری سوریه جایی برای بحث در مذاکرات ژنو ندارد مخالفان همواره بر تشکیل هیئت دولت انتقالی بدون حضور بشار اسد تأکید دارند.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

444 نمایش

نظر دادن