تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 فروردين 1395 ساعت 11:20

شجاعی کیاسری: به رسانه ملی چه مربوط که مردم به چه کسانی رای بدهند یا ندهند؟

سید رمضان شجاعی کیاسری، عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد انتخاباتی صداوسیما گفت: عملکرد صدا و سیما منهای بعضی برنامه‌ها در مجموع بد نبود. اما برخی برنامه‌ها و بخصوص در روز و شب قبل از انتخابات مناسب نبود و البته مشاهده کردیم که مردم هم برخلاف نظر این برنامه‌سازان رفتار کردند و رأی دادند.
وی افزود:روز قبل از انتخابات صدا و سیما مدام تأکید می‌کرد که مجلس ششم تشکیل نشود. همین مستند را شب هم در بخش‌های مختلف خود پخش و البته القا می‌کرد که رأی دادن به یک فهرست منجر به تشکیل مجلس ششم می‌شود. از نظر افکار عمومی این یعنی اینکه مردم به یک فهرست رأی ندهند و به فهرست دیگر رأی بدهند. اما مردم برعکس رفتار کردند و به همان فهرستی رأی دادند که مورد نظر و تأیید صدا و سیما نبود.
 
کیاسری گفت:ما قبل از انتخابات هم یک بار این حرف‌ها را زدیم و آقای سرافراز رئیس سازمان از دست ما شکایت کرد. شکایت در جریان است و من هفته گذشته برای ادای توضیحات به دادگاه فرهنگ و رسانه رفتم.  اتهام من هم نشر اکاذیب بود و پس از شنیدن توضیحاتم، قرار بر این شد تا دادگاه از مجلس استعلام بگیرد که آیا سخنان من مبتنی بر وظایف نمایندگی بوده یا خیر.
 
وی اظهار داشت:اگر تبلیغات و برنامه‌های صدا و سیما باندی و جناحی باشد، مردم تشخیص می‌دهند. صدا و سیما نمی‌تواند به مردم خط بدهد. می‌تواند و باید مردم را تشویق کند که در انتخابات حضور بیشتری داشته باشند. اینکه به چه کسانی رأی بدهند، به صدا و سیما ارتباط ندارد و به تشخیص خود مردم است.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

775 نمایش

نظر دادن