تاریخ انتشار: دوشنبه, 17 اسفند 1394 ساعت 13:18

موضع وزارت ارشاد درباره ممنوع‌التصویری خاتمی

سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این‌که ممنوع‌التصویری مانعی برای فعالیت و نقش‌آفرینی در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی نیست، اظهار کرد: حضور چهره‌های سیاسی در انتخابات که در مقطعی از تاریخ کشور، خدمات و نقش مثبتی داشتند نه‌تنها جای اشکال نیست، بلکه تقدیر و تشکر هم دارد.

حسین نوش‌آبادی درباره بحث ممنوع‌التصویری «محمد خاتمی» و تأثیر او در زمینه ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات، گفت: قطعا از حضور همه چهره‌های مطرح و شخصیت‌های علمی، سیاسی و فرهنگی که در به‌وجود آمدن حماسه بزرگ انتخابات نقش داشتند و مردم را ترغیب و تشویق کردند، تشکر می‌کنیم، چون کشور و انتخابات متعلق به همه مردم است.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری همه مردم با هر گرایش و نگاهی حق حضور و شرکت در انتخابات را دارند، حتی کسانی که اعتقادات راسخی به اسلام و مبانی نظام نداشتند، طبق فرمایش رهبری برای مشارکت در انتخابات دعوت شدند. بدیهی است که حضور چهره‌هایی که در مقطعی از تاریخ کشور خدمات و نقش مثبتی داشتند، نه‌تنها جای اشکال ندارد، بلکه تقدیر و تشکر هم دارد. ما از نقش مثبت همه کسانی که دل در گرو اقتدار، پیشرفت، مصالح و منافع ملی دارند، برای به‌وجود آمدن انتخاباتی پرشور تشکر می‌کنیم.

سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش که 17 اسفندماه در نشستی مطرح می‌کرد، درباره وضعیت ممنوع‌التصویری محمد خاتمی، گفت: در این رابطه مصوبه‌ای که تشریفات قانونی را در شورای امنیت طی کرده و به تأیید مقام معظم رهبری رسیده باشد، نداریم؛ اما بحث‌هایی وجود دارد و از طریق دبیرخانه در این زمینه تصمیم‌هایی گرفته شده است. این مسائل به حوزه‌های امنیتی و سیاسی کشور مربوط است و ما پاسخگوی ان نیستیم.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

700 نمایش

نظر دادن