تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 اسفند 1394 ساعت 12:40

پهلوگیری کشتی‌های ارتش ایران در ساحل تانزانیا +عکس

ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوهای شهید نقدی، لاوان و بوشهر در بندر دارالسلام تانزانیا پهلو گرفت.

به گزارش فارس، ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوهای شهید نقدی، لاوان و بوشهر صبح امروز (سه‌شنبه) با استقبال مهدی آقاجعفری سفیر جمهوری اسلامی ایران، اعضای سفارت و نهاد‌های ایرانی و مقامات نظامی ستاد مشترک نیروی دفاع مردمی و نیروی دریایی تانزانیا در بندر دارالسلام تانزانیا پهلو گرفت.

این ناوگروه که در چارچوب یک سفر آموزشی از تانزانیا بازدید می‌کند، چهار روز در بندر دارالسلام توقف خواهد داشت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مراسم استقبال از این ناوگروه در گفت‌وگو با خبرنگاران هدف اصلی این بازدید را انتقال پیام صلح و دوستی ملت ایران به مردم کشورهای شرق آفریقا به‌ ویژه تانزانیا اعلام کرد.

آقاجعفری 2 بازدید ناوگروه نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران از دارالسلام طی کمتر از 2 سال گذشته را بیانگر روابط حسنه 2 کشور و علاقمندی دو طرف به تقویت و ارتقای همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های دفاعی به‌ خصوص بین نیروی دریایی 2 کشور برشمرد.
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران حضور مقتدرانه ناوگان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در شمال و غرب اقیانوس هند را در راستای مشارکت و کمک ایران به صلح و امنیت جهانی دانست و خاطرنشان کرد: روابط نزدیک جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی نقش مهمی در حفظ ثبات، امنیت و حرکت امن و بی‌خطر کشتیرانی در این منطقه دارد.

فرماندهان ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مدت توقف در بندر دارالسلام ضمن ملاقات با مقامات نظامی تانزانیا، از مناطق نظامی و نیز گردشگری دارالسلام بازدید خواهند کرد.

ناوگروه نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران آخرین بار در ماه ژوئن 2014 از بندردارالسلام بازدید کرده بود.

 
 
 
 
 
 

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

826 نمایش

نظر دادن