تاریخ انتشار: پنج شنبه, 06 اسفند 1394 ساعت 15:20

۸.۵ میلیون تهرانی حق رأی دارند

استان تهران با دارا بودن بیشترین واجدان شرایط، بیشترین بازرس انتخاباتی، بیشترین نامزد انتخابات و بیشترین شعب اخذ رأی، زیر ذره‌بین نگاه کارشناسان و رسانه‌های داخلی و خارجی است.

استان تهران دارای ۳۵ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۳۰ کرسی آن سهم حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پنج کرسی دیگر سهم حوزه‌های ورامین، پاکدشت، دماوند، رباط‌کریم و شهریار است. در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز مردم استان تهران ۱۶ نفر را وارد این مجلس مهم و حساس می‌کنند. بر اساس آمارهای ارائه‌شده از سوی مسئولان ستاد انتخابات استان تهران، هشت میلیون و ۵۰۰ هزار واجد شرایط رأی دادن در انتخابات استان تهران حضور دارند.

سید شهاب‌الدین چاووشی رییس ستاد انتخابات استان تهران در این زمینه اظهار داشت: حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار واجد شرایط رأی در استان تهران وجود دارد. وی افزود: برنامه‌ریزی لازم برای اخذ آرا از تمامی واجدین شرایط رأی دادن در نقاط مختلف استان تهران فراهم‌شده است. همچنین پردیس با ۲۰۰ رأی اولی، قرچک و رباط‌کریم به ترتیب یک هزار و یک هزار و ۵۰۰ رأی اولی، ورامین سه هزار رأی اولی، ملارد ۱۲ هزار و شهرستان شهریار نیز با دو هزار و ۱۷ رأی اولی، آماده حضور در انتخابات هفتم اسفندماه می‌شوند.

بر اساس امارهای ارائه‌شده، حدود هفت هزار بازرس از سوی وزارت کشور برای نظارت بر برگزاری درست و قانونمند انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان تهران تعیین‌شده‌اند. همچنین از هفت هزار بازرس تعیین‌شده برای نظارت بر انتخابات در استان تهران، سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار بازرس فرایند برگزاری انتخابات در حوزه تهران را نظارت می‌کنند. حسن کریمی رییس هیئت بازرسی انتخابات در استان تهران تأکید کرد که بازرسان انتخابات در حوزه‌های مختلف این استان، بی‌طرفانه تلاش می‌کنند تا قانون در همه مراحل برگزاری انتخابات رعایت شود.

همچنین هیئت بازرسی بر انتخابات نیز شماره‌های پیامکی را برای ارتباط شهروندان و گزارش تخلفات انتخاباتی اعلام کرده است که بر این اساس، شماره مربوط به گزارش پیامکی تخلفات شهروندان در شهرستان‌های شمیرانات ۳۰۰۰۴۲۴، قرچک ۳۰۰۰۴۲۵، رباط‌کریم ۳۰۰۰۴۲۶، اسلامشهر ۳۰۰۰۴۲۷، پردیس ۳۰۰۰۴۲۸ و تهران ۳۰۰۰۴۲۹ است. این شماره برای شهرستان‌های پاکدشت ۳۰۰۰۴۳۱، دماوند ۳۰۰۰۴۳۲، ری ۳۰۰۰۴۳۳، شهریار ۳۰۰۰۴۳۴، ورامین ۳۰۰۰۴۳۵، فیروزکوه ۳۰۰۰۴۳۶، قدس ۳۰۰۰۴۳۷، ملارد ۳۰۰۰۴۳۸، پیشوا ۳۰۰۰۴۳۹ و بهارستان ۳۰۰۰۴۴۲ است.

از طرف دیگر حوزه انتخابیه تهران بیشترین تعداد شعبه اخذ رأی را در کشور دارد به طوری که به گفته عیسی فرهادی فرماندار تهران در شهر تهران، سه هزار و ۵۲۸ شعبه و در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، ‌پردیس و اسلامشهر چهار هزار و ۶۰۲ شعبه در نظر گرفته‌شده است.

در نظر گرفتن ۵۱۷ شعبه اخذ رأی در غرب استان تهران
فرماندار شهریار نیز با اشاره به در نظر گرفته شدن ۵۱۷ شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در شهریار، ملارد و شهر قدس اظهار داشت: ۲۳۸ صندوق ثابت و هشت صندوق سیار در شهریار، ۱۴۸ صندوق ثابت و ۱۰ صندوق سیار در ملارد و ۱۱۰ صندوق ثابت و سه صندوق سیار در شهر قدس کار برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه شهریار را انجام می‌دهند. سعید ناجی افزود: همچنین بیش از ۹۹۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه شهریار، ملارد و شهر قدس واجد شرایط رأی دادن هستند.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

1070 نمایش

نظر دادن