تاریخ انتشار: چهارشنبه, 21 بهمن 1394 ساعت 16:36

داوود اوغلو به تهران می‌آید

ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه و مشتر ک‌المنافع وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با فریدون سینرلی اوغلو، قائم مقام وزارت امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار صمیمانه سینرلی اوغلو با ابراز خرسندی از رایزنی مقامات دو کشور اظهار کرد: ایران مهمترین همسایه ترکیه است و ما همواره به دیدار و مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی ایران اهمیت می‌دهیم.

وی با اشاره به توافق میان ایران و گروه 1+5 افزود: ترکیه از موفقیت‌های اخیر ایران در مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها خرسند می‌باشد و این موفقیت را تبریک می‌گوئیم.

سینرلی اغلو تصریح کرد: هم‌اکنون زمان آن است که با اتکا به مناسبات دوستانه در صحنه سیاسی و اقتصادی روابط و همکاری فی مابین را گسترش دهیم.

وی با اشاره به تماس‌های منظم مقامات عالیرتبه دو کشور افزود: علاوه بر برنامه منظم دیدارو سفر وزرای امور خارجه، برنامه دیداروسفر آقای داوود اوغلو به جمهوری اسلامی ایران و تشکیل سومین اجلاس شورای عالی روابط میان دو کشور باحضور جناب آقای روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را در ترکیه در سال 2016 پیگیری و مجموعه همکاری های دوجانبه مورد علاقه سیاسی ،آقتصادی و فرهنگی را گسترش خواهیم داد.

قائم مقام وزارت خارجه ترکیه گفت: در شرایط کنونی منطقه از دوران سختی عبور می‌کند و صلح و ثبات سوریه نیز برای همه کشورهای منطقه حائزاهمیت است.

وی تاکید کرد: با توجه به جایگاه مهم ایران و ترکیه باید با تعامل با یکدیگر نسبت به تسریع در روند برقراری صلح ، امنیت و ثبات در سوریه همکاری نماییم.

سینرلی اغلو با اشاره به همکاری‌های منطقه و بین‌المللی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد تعامل و همکاری میان دو کشور ایران و ترکیه در چارچوب اجلاس‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نیز توسعه و ادامه یابد.

در ادامه این دیدار رحیم پورمعاون وزیر خارجه ایران، با اشاره به جایگاه و اهمیت روابط فی مابین دو کشور و ضرورت توسعه رایزنی‌های منظم میان مقامات دو کشور پیرامون تحولات منطقه و عرصه بین‌المللی اظهار کرد: در خلال این سفر روند تحولات و روابط سال2015 را مرور و برنامه گسترش روابط و همکاری‌ها میان دو کشور در سال 2016 را مورد گفت‌وگو و تبادل نظرقرار خواهیم داد.

معاون آسیا و اقیانوسیه و مشتر ک المنافع وزارت امور خارجه ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران به گسترش روابط دوستانه با همسایه خود ترکیه اولویت قائل هست. جمهوری ترکیه در جریان مذاکرات هسته‌ای نقش سازنده‌ای را ایفا نموده و ما از این بابت همواره قدردان ملت و دولت ترکیه می‌باشیم. اکنون در دوره جدیدی که با اجرای برجام و لغو تحریم‌ها آغاز شده باید تلاش‌های خود را برای گسترش همه‌جانبه روابط فی مابین دو کشور در کلیه سطوح به کار بندیم.

دراین دیدارطرفین همچنین پیرامون مهمترین تحولات منطقه ای و بین‌المللی گفت‌وگو و نسبت به توسعه رایزنی و همکاری‌های میان دو کشور برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مساله سوریه تاکید کردند.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

 

921 نمایش

نظر دادن