تاریخ انتشار: شنبه, 17 بهمن 1394 ساعت 13:25

رزرو هتلهای ایران توسط گردشگران عرب

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت : مسائل پیش آمده بین ایران و عربستان و کشورهای عربی در ورود گردشگران این کشورها به ایران تاثیرچندانی ندارد و رزرو هتلها برای ماههای آینده نشان ازاین دارد که تمایل گردشگران کشورهای عربی برای سفر به ایران همچنان پابرجاست .

احمد اصغری در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین بااشاره به اینکه گردشگران ورودی از کشورهای حوزه خلیج فارس معمولا با هدف درمانی ،زیارتی و گردشگری به ایران سفر می کنند افزود : در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایران امن ترین کشور برای جذب توریست به ویژه توریست درمانی است و این امنیت بالا امتیازی بزرگ برای ایران محسوب می شود تا روزانه صدها گردشگر با هدف درمان وارد کشور شوند.

افزایش 25 درصدی درآمد گردشگری در سال آینده

وی در پاسخ به این پرسش که ایران در جذب گردشگران روس تا چه میزان می تواند موفق عمل کند گفت : سالانه بین 4 تا 4ونیم میلیون گردشگر روس از ترکیه بازدید می کردند، اما پس از مشکلاتی که میان روسیه و ترکیه به وجود آمد در ماههای اخیر شاهد کاهش سفر گردشگران روس به این کشور بوده ایم که اگر ایران به عنوان یک کشور همسایه بتواند بین 3 تا 5 درصد این گردشگران، یعنی حدود یک تا دو میلیون نفر را جذب کند بسیار موفق عمل کرده است اما برای استفاده از چنین فرصتی به طورقطع باید تسهیلات وامکانات خاصی تدارک دیده شود.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت : از حدود یک میلیارد و 250 میلیون گردشگری که درجهان در بین کشورهای مختلف جابجا شده اند حدود یک هزارو 500 میلیارد دلار نصیب کشورهای جهان شده است که سهم ایران از این میزان درآمد گردشگر خارجی حدود نیم درصد است .

وی تعداد گردشگران خارجی ورودی ایران را در سال 94 را حدود 5 میلیون و 100 هزار نفر ذکر کرد و گفت : سال آینده تخمین زده می شود تعداد گردشگران ورودی به کشور 20 تا 25 درصد افزایش یابد .

کاهش معطلی در فرودگاه

اصغری تا کید کرد که در بین کشورهای منطقه، ایران ازامن ترین کشورها برای جذب توریست خارجی است ودر بحث خدمات با همکاری های خوبی که از سوی معاون کنسولی وزارت خارجه ومعاون گذرنامه صورت گرفت مدت اعتبار ویزا از تابستان امسال از یک هفته به یک ماه افزایش یافت که با 15 روز تمدید هم اینک مدت ویزای صادره در فرودگاه امام 45 روزه است . همچنین برای کاهش معطلی گردشگران خارجی در فرودگاه با ایجاد گیت های جداگانه و ارائه سرویس های وی آی پی معطلی برای گرفتن چمدان از 45 دقیقه به یک ربع کاهش یافته است .

رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران تقویت صنعت گردشگری و افزایش درآمدهای ارزی از این محل را یکی ازراههای کاهش اتکاء به درآمدهای نفتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت :متاسفانه در بخش زیر ساختی از جمله هتلهای و مراکزاقامتی ، سرویس های بهداشتی بین راهی استاندارد و حمل و نقل ضعف های بسیاری وجود دارد که نیاز به تقویت است و در این زمینه ها بخش خصوصی در صورت حمایت های لازم آماده سرمایه گذاری است .

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

1011 نمایش

نظر دادن